Buscar este blog

miércoles, 1 de febrero de 2012

Hummus

Avui una mica de llegums, i no uns llegums qualsevols, no. Avui és el dia de l'hummus.

Aquesta recepta la tinc pendent des d'abans d'iniciar el bloc (imagineu-vos). Així que ja és hora que la publiqui amb tots els "ets i uts", perquè és una recepta molt sana, nutritiva, energètica i que està molt molt bona. Conec moltíssima gent que si no fos per l'hummus, els cigrons ni els tastarien. 

Així que hem de donar les gràcies al món àrab per aquests plats tant mediterranis.

Ingredients:

- 250 g de cigrons cuits (amb una mica del seu caldo) ECO-SALIM
- 1 cullerada sopera de tahine (pasta de sèsam)
- el suc de 1/3 de llimona
- 25 ml oli d'oliva extre verge HOJIBLANCA
- julivert fresc
-comí mòlt
- sal
- pebre vermell (dolç o picant)
 
- Sèsam negre (per decorar)
- Crackers integrals, pa pita, crudités ... (per acompanyar)


 Preparació:

1. Triturar, en una batedora, tots els ingredients. Posant-hi més o menys caldo de la cocció dels cigrons depenent de la textura que li volguem donar.

2. Un cop triturat, tastem per rectificar de sal o espècies. Ho emplatem i el decorem amb un raig d'oli d'oliva, pebre vermell i sèsam negre.

3. Ho acompanyem amb aquests crackers que es fan amb un vist i no vist....què bo!!


Agrair a l'empresa HOJIBLANCA la generositat que ha tingut d'enviar-me els seus productes perquè els tasti. L'oli d'oliva extra verge no pot faltar a cap dels meus plats, ja sigui en cru o cuinat. El gust que li dóna és incomparable.

Quina sort tenim de viure dins la dieta mediterrànea. Si hagués de cuinar amb mantega cada dia...no sé pas...!



Els olis que m'han fet arribar, a part de l'oli d'oliva extra verge per excel·lència, també n'hi ha amb denominació d'origen (clica aquí per saber més), d'especials per amanides, per esmorzars... d'aquesta manera podrem gaudir de sabors més o menys forts, segons el moment del dia que ens trobem, la necessitat del paladar, o simplement, quan volguem fer un "descans", agafem una llesca de pa, amb un raig d'oli d'oliva extra verge Hojiblanca i un pessic de sal....Qui no faria "descansos" cada dia!!


Que vagi de gust!!

30 comentarios:

  1. Sí que es bo, l'hummus, boníssim! A mi m'encanten els cigrons sencers, també, però amb l'hummus són exquisits. Hi poses comí, jo no n'hi he posat mai, sí el tahine. Ho provaré a veure què tal, Roser! Petons

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. El comí, en baixa quantitat, li dóna un toc àrab molt bo!! prova-ho i si no t'agrada no en posis mai més!! ;-)

      Eliminar
  2. QUe bo és l'hummus oi? A mi m'encanta !!!!
    Feliç dia
    Petonets

    ResponderEliminar
  3. un hummus muy buieno me gusta y el acompañamiento muy bueno,con buenos productos grandes recetas
    peto

    ResponderEliminar
  4. L'hummus es molt bo, jo sobretot a l'estiu m'en faig sovint, a mi apart del pa de pita, també m'agradar menjar-m'ho amb palets de pastanaga.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. A mi es que la pastanaga així crua tal qual no em va, però amb pa...irresistible. O a cullerades!! jajaj

      Eliminar
  5. Amb aquests productes t'haurà sortit un hummus de categoria, els crudites segur que estan bonissims per començar a sucar i no parar!!
    Petons

    ResponderEliminar
  6. Mai ho he testat, però veient aquest, segur que está deliciós.
    Muxus

    ResponderEliminar
  7. Lo adoro, lo adoro!! pero qué mal me sale... tan mal que lo compro hecho! ;)

    ResponderEliminar
  8. Me encanta el hummus ya hce tiempo que no lo hago.mmmmm que rico¡¡
    Besitos

    ResponderEliminar
  9. hummus i amb cumí, ¡¡fantastic!!!

    ResponderEliminar
  10. Molt i molt a favor del hummus. Mira que és simple i alhora bó!!

    ResponderEliminar
  11. m'encanta l'Hummus, de fet es l'única manera de que menjar cigrons. Petonets

    ResponderEliminar
  12. I am drooling over those tempting pics.

    ResponderEliminar
  13. Me encanta el hummus, es una pasada lo bueno que está. Esos crakers tienen una pinta estupenda. Un abrazo guapa.

    ResponderEliminar
  14. This looks awesome..Yummy Recipe

    Aarthi
    http://www.yummytummyaarthi.com/

    ResponderEliminar
  15. Roser te ha quedat fantàstic!! Et pots creure que mai l'he fet??? Acabo de trobar una bona excusa!! jeje
    Un petonàs.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. la propera recepta que vegi publicada al teu bloc ja saps quina ha de ser...és super fàcil!!! petonets

      Eliminar
  16. Roser preciosa,quina delicia de hummus te ha quedat,m'agrada molt .
    Un petonet molt gran.

    ResponderEliminar
  17. Roser ,que rico te quedo ,tiene una pinta estupenda
    besinos

    ResponderEliminar
  18. A casa l'hummus ens encanta, super sa i ideal pera un sopar informal amb els amics. I amb aquests cràckers ha de quedar boníssim!

    ResponderEliminar
  19. M¨encanta! i en plan informal com en l´has presentat deu estar suprem.

    ResponderEliminar
  20. M'encanta l'hummus i si les crackers també són casolanes ja és tot un luxe.
    Petons.

    ResponderEliminar
  21. No hi poses all? Jo ahir en vaig fer i m'agrada molt trobar la potència de l'all cru :-)

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!