Buscar este blog

jueves, 23 de febrero de 2012

La meva primera salsa de calçots

El diumenge passat va ser el dia de les calçotades. No sé quanta gent em va dir que en tenia una, i jo no n'era una excepció. Tot i que, en el meu cas, l'ocasió s'ho valia. I és que aquest diumenge vam fer la inauguració de la barbacoa que han construit el meus pares a casa seva. Així que vam decidir fer una calçotada amb la condició que jo m'encarregués de la salsa i el postre. FET!!!

Voleu que us digui una cosa?? Mai, mai, m'havien agradat els calçots. En menjava 2 o 3 i ja n'estava farta, per aquesta raó, feia moolts anys que no en tornava a menjar (només pel fet que el meu cervell deia: no t'agraden). I jo em preguntava, com podia ser que no m'agradessin els calçots si les cebes m'encanten. Doncs aquest diumenge vaig fer la prova, vaig tornar a menjar calçots, i sabeu què, que em van encantar!!! Així que ara sí que puc anar a qualsevol calçotada sense por a passar gana!

...o potser va ser la salsa la culpable de tot plegat?

Em va quedar un pel espessa (segurament hi hauria d'haver posat menys fruits secs o més oli), però el sabor ens va agradar a tots, i això que els desconfiats de muns pares havien comprat un pot de salsa de calçots " por si acaso", per sort, encara està al rebost.

Ingredients:

- 175 g d'atmetlla torrada i pelada
- 50 g d'avellana torrada i pelada
- 4 tomacons madurs escalivats
- 1/2 cabeça d'all escalivat
- 2 llesques de pa xopades amb vinagre de vi
- 1 cullerada sopera de pebre vermell (o la polpa de dues nyores)
- 150 ml d'oli d'oliva verge extra Hojiblanca
 
Detall de la salsa de calçots, amb la nova barbacoa al fons, i els meus calçotaires particulars.

 Preparació:

Jo ho vaig fer de la manera següent, molt simple: 

1. En un bol per triturar, afegim els fruits secs, els tomàquets a quarts (sense pelar ni despepitar), la mitja cabeça d'all escalivada i pelada, el pa sucat amb el vinagre, el pebre vermell tal qual i l'oli d'oliva.

2. Ho vaig triturar tot ben triturat. I llest. Podeu rectificar-lo de sal i pebre si voleu.

Per ser la meva primera salsa de calçots, va ser tot un èxit!!
 
El menú de la calçotada es componia de calçots (lògicament), carxofes i carn de xai, botifarra i conill. Com podeu comprendre, aquest menú es mereixia un postre com cal, així que vaig anar a donar un tomb pel blog de "la cuina de casa" de la Gemma Clofent, que ja coneixeu, i em vaig topar, així per casualitat, amb un pastís rústic de formatge de cabra que em va fascinar. Aquí teniu la recepta. Tot i que jo vaig fer una variació: vaig comprar la massa de brisa enlloc de fer-la.


Un postre realment deliciós, gens empalagós ja que conté el punt just de sucre, però sobretot molt lleuger, ja que al incorporar les clares a punt de neu sembla que estiguis menjant una mousse enlloc d'un pastís de formatge. Totalment recomenable.

Bon profit!!

32 comentarios:

  1. Muy rica la salsa y aprovechate de la barbacoa, se ve fenomenal, ahí se tiene que asar de maravilla. besitos

    ResponderEliminar
  2. Roser, m'agrada aquesta nova experiència que has tingut amb els calçots!! De vegades, el cap ens fa males passades, oi? I ens pensem que allò no ens agrada quan en realitat ens encanta!!! Ara ja no podràs parar, ho saps oi? hi hi hi. I aquest postre de formatge de cabra m'ha deixat amb la boca oberta. Quina meravella! A veure si m'hi animo! Petonet

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tens tota la raó, ara no podré parar!! jajaj!!! el vostre és meravellós, de veritat, i molt fàcil de fer!!! prova'l i m'expliques! ;) petonets

      Eliminar
  3. Fa molt bona cara aquesta salseta. Tot i que jo la faig un pel diferent....aquesta, per la seva sencillez i rapidesa m'agrada molt. Queda apuntada
    Petonets. MAR, de El que no mata engreixa

    ResponderEliminar
  4. Jo crec que el secret de que t'agradin els calçots o no, sempre es la salsa. Així que de ben segur que t'ha quedat boníssima.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  5. Cuantas cosas buenas has preparado desde que no me paso por aquí, voy a cotillear un rato para ponerme al día...
    Un besito

    ResponderEliminar
  6. Caram, quina estrena més bona de la barbacoa familiar! A mi m'encanten els calçots de totes les maneres, tot iq ue tens raó que una bona salsa és la base d'una bona calçotada.
    I el pastís de formatge t'ha quedat molt bé ;)

    ResponderEliminar
  7. Gran salsa i grans els calçots. A mi de petit no em feien molta gràcia però va ser madurar (ejeeeeeeeeeeeeemmmmmmmm) i la cosa va canviar: calçotaire convençut! :)

    ResponderEliminar
  8. Que comida mas rica para la inaguracion ,y quien veria a los orgullosos papis con esta niña que cocina de maravilla
    besinos

    ResponderEliminar
  9. Que maravilla de salsa y el postre delicioso. Yo nunca he probado los calçots, pero seguro que están muy buenos, espero poder probarlos algún día. Te invito al concurso que estoy celebarando en mi blog. Besines

    ResponderEliminar
  10. Nunca he comido calcots, te lo puedes creer?
    Esa barbacoa chula se merecía un buen estreno y el postre final apoteósico.
    Besines
    Nieves

    ResponderEliminar
  11. Yo tampoco los he comido nunca y tengo mucha curiosidad.
    La verdad es que la salsita se ve bien rica.
    y esa barbacoa me parece que va a tener muuuuuucho trabajito, jeje
    Besitos

    ResponderEliminar
  12. Dons a mi,la salsa de calçots m'encanta....pero amb els calçots no puc!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  13. Que be que us hu vau montar Roser!! Perfecte per estrenar la nova barbacoa, que us ha quedat ben guapa! La salsa bonissima i el postre m'ha semblat delicios, ho tindrem que provar!!
    Petons

    ResponderEliminar
  14. La salsa de los calçots es deliciosa, te ha quedado estupenda, el postre se ve delicioso besos

    ResponderEliminar
  15. Nunca he probado ni los calçots ni la salsa para ellos, pero seguro que me encantarían. Por lo pronto, me apunto la receta y ya te contaré. Y la tarta una pasada. Felicidades, te lo has currado, en tu casa estarán encantados contigo. Besos guapi

    ResponderEliminar
  16. Ya tengo yo ganas de probarlos, aunque por aquí es imposible encontrarlos.

    Besos.

    ResponderEliminar
  17. Roser, els calçots engainxen i la salseta fa molt bona cara,

    ResponderEliminar
  18. Lo siento pero me llevo el pastel de queso ^.^ que bueno y la salsa estupenda Besos
    http://recetasde2.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  19. doncs et creuràs que encara no n'he fet mai??? ja m'has guanyat! jajajajajja. petonets

    ResponderEliminar
  20. Visca les calçotades!!! Jo diumenge passat en tenia una, però per temes de grips vàries l'hem posposada! jejeje La salsa de calçots genial, jo no la faig perquè la de ma mare és la millor! :P
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  21. Una gran salsa, sí senyora! I un gran postre per rematar la feina!

    ResponderEliminar
  22. Nunca he probado los calcots, y tengo unas ganas...!!!

    ResponderEliminar
  23. Fantàstica la salsa i les postres!
    Marta

    ResponderEliminar
  24. bienvenida al club de los amantes de los calçots,son divinos y ademas poder hacerlo en casa con esa super barbacoa que te han regalado y la super salsa mas el postre tan rico,era imposible no disfrutarlo en todos los sentidos
    peto

    ResponderEliminar
  25. A mi m'encanten els calçots però estic d'acord amb tu en la importància de la salsa. Per menjar segons quina salsa prefereixo no menjar-ne.
    Vas tenir feina amb la salsa i les postres però la inauguració s'ho val!
    Petons i bon cap de setmana!

    ResponderEliminar
  26. deliciosa aquesta salsa...us desitgo una bona calçotada !!!!i amb el pastís de final ...olè i olè !!!!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  27. Uuuummm,
    que platos tan apetecibles.
    Un saludo.

    ResponderEliminar
  28. Què serien els calçots sense la seva salsa, oi?

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!