Buscar este blog

domingo, 12 de febrero de 2012

Iogurt grec amb mermelada

Mai he publicat una recepta de iogurt, i això que fa anys que en faig, a casa, gràcies a la meva estimada iogurtera.

He elaborat iogurt de tota mena, de llet de vaca (fresca de la granja), de llet d'ovella, de cabra, de soja....però el millor iogurt del món, com diuen a l'anunci, és el iogurt grec!! Després de la quallada, és el làctic que més amor li tinc, però si a sobre és casolà....què millor?

Doncs avui li toca fer un homenatge a la meva iogurtera (que he de confessar, tinc abandonada) perquè proveu de fer aquest iogurt grec (els que tingueu iogurtera. Sino en teniu, ja sabeu que demanar per la propera celebració)!!

Ingredients (per a 6 iogurts):

- 250 ml de nata espessa (35% M.G)
- 500 ml de llet sencera
- 1 iogurt natural
- Mermelada de maduixa ANNA
- Opcional: 2 cullerades soperes de sucre, canyella


 

Procediment:

1. En un cassó, o al microones, escalfem la nata amb la llet (només que s'escalfi una mica, no volem que bulli!!!)

2. Retirem del foc i afegim el iogurt natural. Remenem bé perquè quedi ben homogeni.
En aquest moment, si us agrada, podeu afegir-hi un parell de cullerades de sucre o una mica de canyella.

3. A la base dels iogurts hi afegirem un parell de culleradetes de mermelada de maduixa o del gust que més us agradi. Per sobre hi evocarem la llet.

4. Ho conectarem a la iogurtera, i ho deixarem unes 8-10 hores. Un cop els iogurts estiguin fets, els conservarem a la nevera.

No durarà gaires dies, us ho asseguro!

Aprofito l'entrada per parlar-vos d'una mermelada que és completament nova per mi. És elaborada per l'empresa Anna Quality Products, que ens proporciona productes artesans (bona part d'ells són ecològics) destinats als gourmets i a tots aquells que ens agrada alimentar-nos evitant productes químics. 

Presumeixen de més de 100 varietats de fruites, verdures i fruits secs de tot el món (cítrics, tropicals, silvestres, hortalisses,...). Però sabeu el que més m'ha sorprès? Doncs que és la primera mermelada que veig que no conté cap número E, els seus ingredients són: fruita i sucre. Més natural no pot ser, oi? 

Aquí us deixo una foto de la mostra de mermelades que molt generosament m'han fet arribar (maduixa, taronja i mandarina)


La consistència és genial, molt melosa, com les mermelades que fem a casa. Totalment recomenable. 
M'ha cridat l'atenció la mermelada de mandarina, de la que aviat publicaré alguna recepta!! Ja se m'acudirà alguna cosa...

De moment, a disfrutar d'aquests iogurts grecs....Perquè ens ho mereixem...

Bon profit!!

23 comentarios:

  1. No se com ho fas però tot el que exposes em va venir una gana !, ( encara que sigui despres d'un dinar de diumenge ).
    Per mi, el millor làctic és el formatge, però el punyetero colesterol fa que l'hagi de raccionar.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. M'agrada fer els iogur casolà i el teu pinta deliciosament,aixi que ma l'emporto per testar-lo.
    Molts de petons preciosa i molt bona setmana.

    ResponderEliminar
  3. Debe quedar riquísimo hecho casero. Yo tendré quue seguir comprándolo que no tengo yogurtera
    Besitos

    ResponderEliminar
  4. También es uno de mis preferidos, además con ese toquecito de mermelada muuuucho mejor

    Abrazos y buena semana

    ResponderEliminar
  5. Mai he fet iogurt, però ara me n'has fet entrar ganes de fer-ne. Potser demà li "robaré" la iogurtera a la meva mare que la té abandonada. ;P
    Petons!

    ResponderEliminar
  6. Roser, quin iogurt més bó!!! té una pinta... =)
    Petonets maca

    ResponderEliminar
  7. Roser ,me encanta el yogurt griego que compro en Lidl,asi que hecho en casa tiene que estar buenisimo
    besinos

    ResponderEliminar
  8. Tengo unas ganas enormes de comprar una yogurtera, el problema es el especio, pero vamos que yo le hago un hueco jeje, tiene una pinta muy rica este yogurt tomo nota para cuando la tenga besos

    ResponderEliminar
  9. Roser quin iogurt mes bo t'ha quedat

    ResponderEliminar
  10. doncs a casa no tenim iogurtera, haurem de seguir comprant-los!! molts petonets reina

    ResponderEliminar
  11. Doncs jo no n'he fet mai de iogurts, però un grec cassolà amb una bona melmelada és el postre fantàstic. Quina sort tens noia! Petons ;)

    ResponderEliminar
  12. Que ricos tienen que estar estos yogures con el aporte de la nata, me lo imagino lo cremosito... ñam,ñam.
    La cuchara que has visto en mi blog es de la tienda Casa, tiene ya unos añitos, pero me parece que siguen vendiendola.
    Un besote

    ResponderEliminar
  13. Yo no en tinc de yogurtera, i m'estan entrant unes ganes..., ja que tinc alguna recepta apuntada que m'ha agradat i voldria provar. la teva s'emporta la palma, ja que el iogurt grec m'encanta!! em guardo la teva recepta i segur que la faig però quan me'n compra una!!! jejej
    Petons

    ResponderEliminar
  14. No tinc iogurtera i ja no em queda més espai a la cuina, però aquest iogurt en fan venir ganes, ha d'estar molt bo. La mermelada de mandarina no l'he provat mai, m'has deixat intrigada.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  15. Doncs fa temps que no en faig, trauraé la iogurtera de l'armanri... !Aquests han de ser bons perquè si!!

    ResponderEliminar
  16. És grec perquè es fa amb una part de nata?
    Amb la melmleada ha de quedar de vici total.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Si, bé, jo li dic així perquè té la mateixa textura! la barreja és brutal!! ;)

      Eliminar
  17. Torna a renéixer la iogurtera! Jo la tinc arraconada i això que la meva mare en tenia la mà trencada! Ara ja sé per què queda tan espès: porta nata!

    ResponderEliminar
  18. Volscreure que jo tinc una iogurtera, pero no se a on la tinc !!!!! La buscaré..
    Petonets.

    ResponderEliminar
  19. Una pasada de yogur Roser, lo haré en la olla. Besos

    ResponderEliminar
  20. No tinc iogurtera però cada cop que us veig que el feu... m'agafen unes ganes de fer-los!! el que passa que es clar, haurè de sortir jo de casa! segur que és delició i amb la melmelada aquesta encara més!
    petons

    ResponderEliminar
  21. El iogurt grec amb melmelada és un dels meus postres preferits i si el iogurt és casolà ja deu ser ....!

    ResponderEliminar
  22. Veig que no sóc l'únic beneit que encara fa servir la iogurtera a casa. A prop d'on visc hi ha un granja que ven llet crua (totalment crua) i surten uns iogurts de por... de totes maneres, no he provat mai de fer-ne grecs, afegint-hi nata. Potser avui a la tarda m'animo i passo a comprar-ne :-)

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!