Buscar este blog

martes, 1 de noviembre de 2011

Conill amb xocolata blanca i atmetlles

Ja he tornat de les mini-vacances a Montsonís, un poblet de quatre cases amb un castell preciós, vistes increïbles (sobretot pels colors de la tardor), poblets plens d'encant i menjar 100% de colesterol!!! Amb un dia vam menjar més ous, botifarres, i embotits que en un mes!! Així que sí, hem disfrutat menjant, potser massa, així que a partir d'avui toca fer bondat i bons aliments, que necessito desintoxicar-me!

Aquest any no he fet panellets, no sé si us ho havia dit però no sóc massa de panellets, ni de castanyes ni de moniatos, en menjo, però no em criden l'atenció, per això no acostumo a fer-ne!

El plat que avui us presento és una de les elaboracions que ens va ensenyar la Mireia Carbó al taller de cuina del setembre: el conill amb xocolata blanca i atmetlles, però amb les meves variacions personals.

Ingredients:

- 1 conill sencer a trossos
- 2 porros (millor si fossin cebes, però no en tenia)
- 1 got de cava
- 1 got de caldo de pollastre o aigua
- 100g de xocolata blanca
- 50 g d'atmelles garrapinyades (o atmelles normals), triturades
- 2-3 patates
- oli
- sal
- julivert
- pa, per sucar a la salsa!!

Preparació:

1. Primer marcarem el conill en una paella amb oli, a foc fort fins que sigui ben daurat. Reservem.

2. A la mateixa paella sofregirem el porro tallat ben petit. Seguidament hi afegim el conill, un got de cava, un got de caldo, la xocolata blanca trossejada i les atmetlles triturades. A continuació hi posem les patates tallades i salem tot el conjunt.

3. Tapem la paella amb una tapa i deixem coure unes 30 minuts. Si voleu que us quedi més caldós només cal qui hi afegim més caldo o aigua.

4. Finalment espolsem julivert i apaguem el foc....

....i a sucar-hi pa!!!


Un contrast de gust deliciós!!!

VARIANT: la Mireia ens va suggerir fer aquest plat amb pollastre, llom de porc, i fins i tot amb peix, com bacallà, rap... tot i que en aquest cas, millor seria fer la salsa a part i unir-ho tot al moment d'emplatar.

No puc acabar l'entrada sense mostrar-vos el "peazo" de croissant que vam comprar a un forn de pa d'Artesa de Segre, on no només els croissants eren grans...totes les pastes ho eren!! 
Aquest croissant que fa dues vegades el meu cap, pesa 750 g!! Imagineu-vos, són com 10 croissants!! 


Ho enteneu ara, quan us dic que el meu estòmac necessita descansar??? Els excessos mai són bons....

22 comentarios:

  1. Mare meva, quin super croissant!!! Jo amb una banya en tinc més que de sobres! jejeje Segur que heu gaudit molt d'aquests dies... i ara a fer cura de desintoxicació i com nova! jejeje
    El conill ja li vaig veure al bloc de la Monste de A bell bulto i el vaig trobar ben curiós!
    Petonets bonica
    Sandra

    PD: a mi els panellets tampoc m'acaben de fer el pes, ho confesso... jeje

    ResponderEliminar
  2. Que bé que marxis tant contenta de les nostres terres Lleidatanes. Conec el forn d´Artesa de Segre, que encara que una mica lluny del meu poble, Almacelles, ens va de camí per pujar a Andorra. Precisament avui he tret un conill trossejat del congelador, i no sabia com innovar les meves clàsiques receptes, hi jugaré amb els ingredients que proposses.... Petons,

    ResponderEliminar
  3. Tremendo croasant chiquilla. si te comes eso tú sola no pruebas nada más en una semana.
    EL platito de hoy si me lo preparas con pollo me lo quedo, pero el conejo y yo no somos grandes amigos, jeje
    Besitos

    ResponderEliminar
  4. Espero que hagis gaudit d'aquests dies de descans. Els croisants d'artesa de segre són molt bons i espectaculars!! Ho tinc a pocs quilòmetres de casa però fa molt temps que no en compro cap!!
    El plat que has preparat amb el conill, espectacular!!! Amb xocolata blanca!! Això no m'ho perdo i me l'apunto ara mateix la recepta, és molt original!!
    Petons

    ResponderEliminar
  5. Lo importante es que hayas disfrutado de las vacaciones y de esas comilones, ahora un poco de verde y ejercicio y arreglado, el croisan es una pasada y la receta del conejo me parece de lo más original.
    Un besito

    ResponderEliminar
  6. Hahah! El croissant és total! El conill, però em sempbla molt més interessant! ;)

    Aprofite per a convidar-te a inscriure't al grup gastronòmic Mengívol per a parlar de la nostra cuina tradicional.

    Ací tens més informació: http://rossejat.blogspot.com/2011/10/mengivol-la-nostra-llista-de.html
    Gràcies!

    ResponderEliminar
  7. Roser, jo també hi era a la classe, a veure si la propera en coneixem! estava bo? el tinc pendent de fer-lo! fa molt bona pinta! bona setmana

    ResponderEliminar
  8. Ostres, a aquest forn també hi parem qua anem a Isona?? són croasant gegants!!! i quante scoque, eh??

    ResponderEliminar
  9. el conill boníssim Teresa!! prova'l i m'ho dius!!! Els croissants gegants, i també els donuts!! Les coques les vam menjar per dinar...també bonissimes i de mil sabors diferents!! és un forn de pa molt aconsellable de visitar!!! petons!

    ResponderEliminar
  10. Roser ,esa receta de conejo me parece estupenda y los cruasanes ,que te contare que con lo que a mi me gustan ,me pillaria un empacho jaja
    besinos

    ResponderEliminar
  11. Jo, els croasans gegants, els conc de Castellar de N'hug. Al barri de Sants hi ha un forn que en fan, jaja.
    El plat amb conill, m'encanta.
    Petonets.

    ResponderEliminar
  12. amb xocolata blanca??? m'agrada molt la idea!!! i el coissant és una passada! a barcelona també n'he comprat!!! petonets guapa

    ResponderEliminar
  13. anda descansa,menudo croissant,y es que en los pueblos son muy brutos.Buena la cazuela de conejo chocolate blanco y almendras
    peto

    ResponderEliminar
  14. Jo tambe he fet el conill i ens va encantar!
    Uau, despres de veure aquest croissant enorme, entenc que necessitis fer bondat, je je je... :)

    ResponderEliminar
  15. Ja veig que últimament tot ho compreu mini: la coca, el croisant. Si necessites ajuda ja ho saps!ja,ja,ja.
    Havia vist guisats amb xocolata negra però no amb blanca, suposo que deu quedar més dolç, no?
    Petons.

    ResponderEliminar
  16. Qué receta más original!! A mí la carne de conejo es una de mis preferidas. Ya me atreví a hacerla con chocolate negro, así que ahora toca con el blanco. Besos

    ResponderEliminar
  17. Me gusta tu receta, y tu cocina. Habrá que probar ésta original receta.
    Un beso

    ResponderEliminar
  18. Disfrutar del menjar sempre és bo. I uns dies d'excessos, tampoc passa res. Oi? Aquesta recepta és molt original. No se m'hagués ocorregut mai barrejar conill i xocolata blanca.

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  19. Quina recepta més especial, m´ha agradat molt encara que no compro conill...pensaré si puc adaptar-la al pollastre, què trobes?
    Petonets

    ResponderEliminar
  20. I tant MªJosé, el pots adaptar al pollastre, al llom....tot és questió de provar!!;) anima't! petons

    ResponderEliminar
  21. Hola Roser Rosereta! que bona pinta te aquest conill en la cassoleta de bona gana li feia una mosegadeta! jejeje Uau quin tros de croissant per obrirlo i omplirlo de coses bones!
    Btsss wapísima

    ResponderEliminar
  22. Aquest conill fa entrar gana, la veritat!!!
    I d'aquests croissants n'he vist per alguns poblets, sembla que com més petit és el poble es enormes fan els croissants ;-) Ara que oberts i farcits com si fossin un pastís fred queden espectaculars i boníííííssims!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!