Buscar este blog

lunes, 28 de noviembre de 2011

Baba ghannouj (amanida àrab d'albergínia i verduretes)

Avui res de publicitat (tot i que en tinc de pendent...). Avui toca una altra amanideta, totalment mediterrània i àrab alhora! El baba ghannouj!!

Si si, i ara direu, però el baba ghannouj no és com un paté?? Doncs això també és el que jo em pensava, després de veure centenars de receptes per internet on relacionaven el paté d'albergínia amb el baba ghannouj. Fins que un dia, mirant el programa "Cocina árabe" del canal cocina, com sempre, la cuinera jordana que el presenta, va deixar clar que el paté d'albergínia es diu "Mtabbal Bathenjan" i l'amanida d'albergínia és el "Baba ghannouj".

Si no us ho creieu us deixo els enllaços, amb les receptes de cadascún d'ells perquè ho pogueu comprovar amb els vostres ulls. Sent una cuinera jordana sabrà més del tema que nosaltres, no?

http://www.canalcocina.es/receta/mtabbal-bathenjan-pate-de-berenjena
http://www.canalcocina.es/receta/baba-ghannouj-ensalada-de-berenjenas-y-verduras

I la recepta...impresionant! Em va encantar, és tèbia, ideal per la tardor,  i molt gustosa. Proveu-la ara que és temps de magranes!!

Ingredients (per 1 persona):

- 1 albergínia 
- 1/2 ceba
- 1/2 pebrot verd 
- 1 tomàquet cor de bou
- sal
- suc de 1/2 llimona
- oli oliva
- 1/2 magrana
- olives verdes

Preparació:

1. Primer escalivarem l'albergínia (una per persona), embolicada amb paper de plata i untada amb oli, al forn pre-escalfat a 180 ºC durant uns 45-50 minuts.

2. Un cop feta, la treurem del paper de plata i la deixarem refredar.

3. Mentrestant picarem la resta d'ingredients, ben petit, la ceba, el pebrot verd, el tomàquet madur i les olives. Finalment hi incorporarem l'albergínia tèbia i esmicolada.

4. Amanim tot el plat amb una mica d'oli d'oliva, suc de llimona i sal, i finalment, decorarem amb mitja magrana al punt!


Ideal per un sopar lleuger, pels vegetarians i per tot aquell que disfruti menjant!

Un plaer al paladar! Sobretot si us agrada l'albergínia! A mi....m'encanta!!

Que aprofiti!!


23 comentarios:

  1. Pues yo también creía que era el paté de berenjenas.
    La ensaladita se ve genial me encanta el toque de la granada
    Besitos

    ResponderEliminar
  2. mmm te d'estar molt bona,el nom te nassos jaja petons

    ResponderEliminar
  3. Jo també em pensava que era un paté...
    M'encanten les amanides tebies, ara que començ el fred vénen més de gust. I amb la barreja d'ingredients ha de quedar gustosa i molt nutritiva.

    ResponderEliminar
  4. Roser me parece una ensalada estupenda ,facilina y exquisita
    besinos

    ResponderEliminar
  5. Que ensalada más rica y a mi particularmente como la berenjena me encanta debe gustarme un monton. Besitos

    ResponderEliminar
  6. Com que em declaro fan de l'albergínia m'apunto aquesta recepta, combinada amb magrana ha de ser un espectacle pel paladar.
    Bon dimarts guapa! ;)

    ResponderEliminar
  7. Una amanida espectacular!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  8. Una amanida completa, i molt acolorida. A mi també em sorpren lo del nom, tinc la recepta en llibres de cuina que em posa babaganoush, potser es diu diferent segons la regió? misteri jeje

    ResponderEliminar
  9. Potser si que es diu diferent segons la regió! és un tema de debat aquest! jaja! Sort que el nom és de més! petons

    ResponderEliminar
  10. Quina combinació més diferent per una amanida!! Donc jo tinc pendent fer el paté d'alberginies, i tampoc sabia que tenia un altre nom, gràcies per la informació.
    Petons

    ResponderEliminar
  11. Qué buena Roser!! Además combinando productos frescos con productos cocinados, eso es un plus de vitaminas y minerales, y qué colorido!! Me gusta mucho. Esta ensalada cae seguro. Besotes guapa

    ResponderEliminar
  12. Que nada que no hay manera, debe ser mi equipo, no me funciona el traductor, pero no importa, algo logro entender y sólo con la foto ya me relamo... uuummm que rica la granada, la añadiria a todo.
    Besines
    Nieves

    ResponderEliminar
  13. Doncs no ho havia sentit mai! iaxí que per mi no pateixis! jajajajaja. Petonets

    ResponderEliminar
  14. També sóc de les que pensava que era un paté. Tot i que no sóc molt d'albergínia és un plat que m'agrada.
    Petons.

    ResponderEliminar
  15. OStres, ara m'has matat! Estava convençuda de que era el paté, gràcies per la info! L'amanida deu ser boníssima!
    Per cert, com és que t'envien tantes coses? Quina sort, tu! jeje
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  16. Quina amanida més original!! M'encanta l'esberginia escalivada, així que la pròxima vegada que en compri, la preparo segur.
    Petonets

    ResponderEliminar
  17. En este caso el nombre no es lo más importante, lo importante es lo rica que tiene que estar esa ensalada, me la apunto ya mismo.
    Un besito

    ResponderEliminar
  18. Hola guapa tu

    soc una fan de les amanides i aquesta esta mortal

    mil petonets Susanna

    ResponderEliminar
  19. Es una ensalada muy exótica, imagino que tendrá un sabor especial

    Abrazos

    ResponderEliminar
  20. De totas manere, el nom no és el mes important, al menys a mí, no m'ho sembla, l'amanida te una pinta boníssima, aixó si es important.
    Muxu bat

    ResponderEliminar
  21. Que buena ensalada, fijate que ahora no me gusta tomarlas, si es que en cuanto refresca me vuelco en las sopas, pero esta de buena gana la comería.
    Un beso

    ResponderEliminar
  22. Roser,m'encantá aquest programa i el solec mirar quant estic per casa i en vaig fixar amb aquesta recepta peró tu le has bordada,sa veu deliciosa i tentadora.
    Un petonet ben gran guapísima.

    ResponderEliminar
  23. Sóc una gan de les amanides àrabs...Són super nutritives com tota dieta mediterrània.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!