Buscar este blog

domingo, 1 de julio de 2012

Gofres gofres....

Aaiii els gofres.....

Quan era joveneta i anava al cine amb les amigues, moltes vegades queia algun gofre, majoritàriament acompanyat amb xocolata. M'encantava la textura, la dolçor....això si, atipava com una mala cosa!!! Com els que venen, són d'una textura més aviat dura, i empalagosa, tot s'ha de dir.

Per això fa molt de temps que buscava (sense massa pressa) una gofrera. Sabia que el "Lidl" en feia ofertes, de tant en tant, però mai havia arribat a temps. Fins aquell dia........un dia de cada dia, abans d'anar a treballar, vaig encendre l'ordinador i allà estava: un anunci del "Lidl" amb la gofrera d'oferta!!! No podia ser, només hi havia 20 unitats, lògicament a la tarda ja no en quedaria ni una. Així que vaig decidir fer la compra per internet. I al cap d'uns dies ja la tenia!!!!

De moment he experimentat amb una recepta, però m'agrada molt com queda així que aquí us el presento, el meu gofre......amb nata i una mica de xocolata!!!!

Ingredients (per 4 gofres):

- 90 g de farina
- 1 cullerada de llevat químic
- 2 cullerades de sucre integral
- 1 ou
- 125 ml llet
- 40 g mantega
- mantega per untar el motlle

- Nata muntada i crema de xocolata (per decorar)


Preparació:

1. En un vas batem tots els ingredients fins que ens quedi una massa homogènia.

2. Encenem la gofrera, la untem amb mantega perquè no se'ns enganxin els gofres, i a quan estigui calenta omplim el motlle amb la massa preparada anteriorment (normalment se li posa 2-3 cullerades de la massa, vigilant no sobrepassar-se perquè no surti de la màquina).

3. Deixar fer-los uns 3-4 minuts, treure'ls amb l'ajuda d'una espàtula i decorar-los al gust.

A mi m'encanta la nata muntada i una miqueta de xocolata, però també hi podeu posar llet condensada, mel, mermelada, natilles, crema pastissera cremada o, simplement, amb sucre glaç.....sempre, un èxit!!

Queden uns gofres suaus i gens empalagosos. Si us agrada experimentar, també hi podeu posar trossets de fruits secs dins la massa, així quan us el menjeu notareu el crec-crec del fruit sec.

Una màquina totalment recomenable, tot i que he hagut de fer-li algún lloc a la cuina, ja que no m'hi cap res més!!

Bon profit!!

29 comentarios:

  1. uuaaaaaaaaaaauuuu, gofres!!!! quina coseta mes bona

    ResponderEliminar
  2. con lo ricos que son los gofres,con lo que mas te guste chocolate etc riquisimos

    ResponderEliminar
  3. Unos estupendos y delciosos gofres, hace tiempo que no preparo, con lo que le gustan a mi marido, tomo nota y voy a probar tu receta besitos

    ResponderEliminar
  4. Me n´alegro que l´hagis trobat! Recordo el dia que vares comentar que no trobaves gofreres.Tens raó quan dius que els que venen són empalagosos com una mala cosa...Suposo que els fets a casa no tenen ni punt de comparació. Que els disfrutis!

    ResponderEliminar
  5. Me encantan los gofres. No tengo la gofrera, pero mi hermana si, así que se la tengo que pedir y probarlos a hacer caseritos, que tienen que estar bien ricos. Besiños.

    ResponderEliminar
  6. Lo que más me gusta de esta receta es su aroma, siempre me gustaron pero recuerdo su aroma como algo muy especial.
    Felicidades y un beso.

    ResponderEliminar
  7. Pues yo tengo una sandwich era con placas para grofes y aún no me he animado, al ver los tuyos me apetecen un montón...
    Un besito

    ResponderEliminar
  8. Goooooofres!!! ains quina olor, com me'n recordo d'aquelles nits d'estiu... ains... Lid'l has dit?? hauré de buscar-ne alguna de gofrera.

    ResponderEliminar
  9. Ains, ni se sabe la de años que hace que no me como uno de esos, Roser, qué ricos se ven
    Besitos

    ResponderEliminar
  10. Quins gofres tan llaminers! Quines ganes de tastar-los!
    Marta

    ResponderEliminar
  11. Roser ,que buenas ,me imagino el olor en tu cocina hummmm,me comeria una ahora mismito
    besinos

    ResponderEliminar
  12. Buf!! Sencillamente me encanta!! No los como nunca pero cuando alguna vez me permito el lujo.... los devoro, jehe, gran receta! Ya iré mirando las ofertas del lidl jeje. Gracias!!
    Un abrazo!!! ;-)

    ResponderEliminar
  13. GUUAUU !!! QUE TENTACION !!!!! PERO NO TENGO PARA HACER GROFES :(
    CARIÑOS.

    ResponderEliminar
  14. Quin luxe poder esmorzar un gofre cassolà tan bo com aquest... em penso que comaprtim antigues tradicions, jo també me'ls menjava amb les amigues però cada cop que anavem al portal de l'àngel de barcelona, jeje. Quins atipaments....
    Petons! :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Siiiiiiii!!! Conec la botiga de gofres del portal de l'angel. Sempre que t'hi acostes arriba aquella oloreta.....mmmmm.....que bons que són els dolents!!!jijiji

      Eliminar
  15. Quina gana de gofre que mas fet venir!! M'encanten amb xocolata blanca nyam nyam!! Petons

    ResponderEliminar
  16. Això que has explicat del Lidl em fa venir ganes d'anar corrent a comprar-me una gofrera.
    Els de melmelada són els que més m'agraden...Els de nata i xocolata són els preferits del meu marit.
    Feliç mes de juliol,
    Nani

    ResponderEliminar
  17. No he sido yo de gofres, creo que le dí un bocadito una vez a uno, la explicación es fácil, realmente no me van las ferias, el olor me marea, ya de pequeña me negaba a ir, un poco rarita, jeje...De cualquier forma, las cosas como son, qué pinta más buena. Besos

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. tod@s tenemos alguna rarez que otra!!! mejor esta que almenos te ayuda a alejarte del azucar, no es problema sino mas bien una virtud!!! estos gofres son muy suaves, y si no les pones azucar y poca mantequilla yo creo que te encantarian!! besitoss!!

      Eliminar
  18. Yo tampoco soy de gofres, pero a la mayoria de gente le encanta... Bss

    ResponderEliminar
  19. Ja m'imagino menjant un gofre fet a casa.... A mi m'agraden però de tant en tant! Petons

    ResponderEliminar
  20. el meu amn nutella i nous, mmmmmmmmmmmmmm. petonets

    ResponderEliminar
  21. Jo també tinc la màquina del Lidl i és una canya, surten boníssims!
    Abans de tirar la massa a la màquina, posa-hi alguna cullerada de sucre, et quedaran extremadament cruixents per fora :-)
    Per cert, si algun dia et sobra massa, la pots congelar i fer-la servir en alguna altra ocasió sense cap problema.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Uauuu quins bons consells!!! Aixo del sucre m'ha encantat. I congelar-ho tambe perque es veritat que a vegades m'en sobra!!! Merciiiiii

      Eliminar
    2. Uauuu quins bons consells!!! Aixo del sucre m'ha encantat. I congelar-ho tambe perque es veritat que a vegades m'en sobra!!! Merciiiiii

      Eliminar
    3. M'ho vaig trobar un dia que en vaig fer una barbaritat... vaig congelar la massa en túpers separats, que em sortissin 3-4 gofres per cada pot.
      I sobre això del sucre, no sé si m'he explicat bé: el sucre s'ha de tirar directament a la planxa de la màquina, sense mantega ni res. Al principi s'enganxarà una mica, però quan el sucre es caramel·litza i crema, es desenganxa sense massa problemes :-)

      Eliminar
  22. La veritat és que mai no he estat massa gofrera, potser perquè només n'he tastat d'aquestes industrials que sempre resulten molt dolces i embafadores. Val la pena aprofitar les ofertes de Lidl per poder fer aquesta mena de pastes a casa. La veritat és que entren per la vist!

    Petonets!
    Anna

    ResponderEliminar
  23. Roser, t'ha quedat fantàstic.
    Felicitats.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!