Buscar este blog

viernes, 13 de julio de 2012

Menjar blanc amb puré de cireres

Us presento la meva aportació a la Recepta del 15 d'aquest mes, les CIRERES.

A més, és una recepta dos en un, perquè està format per un postre que fa molt de temps volia tastar, el menjar blanc, i un puré natural de cireres, sense sucre.

El menjar blanc és una crema d'atmetlles, típica del Baix Camp. Jo el considero com una crema pastissera, sense ous i amb llet d'atmetlla enlloc de llet de vaca. Molt fàcil de fer, ja que necessites pocs ingredients, lleugerament "light" i molt nutritiva. Però anem a veure com es fa.

Ingredients:

- Galetes 
- Cireres

PEL MENJAR BLANC:
- 500 ml llet d'atmetlles (prepararat, el venen a les herboristeries)
- 50 g de sucre
- 35 g midó (maicena)

- Menta (decoració)


Preparació:

1. En un cassó, triturem la llet d'atmetlles, el sucre i el midó, i el posem a coure al foc, fins que arrenqui a bullir. Ja tenim el menjar blanc fet. El reservem.

2. Treiem els pinyols de les cireres i les triturem al túrmix fins formar una mena de puré de cireres. Reservem.

3. Emplatem en gots o en copes de còctel, disposant al fons trossets de galeta, per sobre el menjar blanc i, finalment, el puré de cireres.

Decorem amb menta!


El deixem refredar a la nevera fins al moment de menjar-nos-el. 

Postre fàcil, que passa sense gana. Per tenir-lo a la llibreta de "Postres en un plis plas"!!

Bon profit!!

24 comentarios:

  1. Mmm que buenas copitasss, la verdad que no lo he probado nunca, tengo ganas de probarlo desde hace tiempo así que con tu permiso tomo nota ahora mismo, el toque del puré de cerezas fantástico besos

    ResponderEliminar
  2. Això del menjar blanc sempre m'ha cridat l'atenció!! Quina bona pinta! :P

    ResponderEliminar
  3. Roser ,este postre tiene que estar delicioso y asi preparadin en esos vasinos apetece un monton
    besinos guapa

    ResponderEliminar
  4. Et pots creure que mai he provat el menjar blanc? ultimament estic veient que sóc una inculta culinaria! Estic segura que aquesta cremeta m'agradaria molt amb la fruita pel damunt. Sembla ben bé un pastís de formatge en got, quina presentació noia! ;)

    ResponderEliminar
  5. Roser, una idea superoriginal: m'agrada. T'ha quedat de meravella.
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponderEliminar
  6. Se'ns fa la boca aigua només de veure-les. Amb unes postres com aquestes que incorporen fruita se'ns guanya ràpid.

    Avui al bloc d'ESfruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat us proposem un pollastre a l'arrós amb foie i pebrots. Esperem que us agradi!
    www.esfruita.com/assessorem/pollastre-a-larros-amb-foie-i-pebrot

    ResponderEliminar
  7. El menjar blanc també és molt típic del Delta de l'Ebre, on els meus pares estiuegen de tota la vida. Allà crec que el fan amb llet d'arròs... Combinat amb les cireres ha d'estar deliciós!

    Petonets!
    Anna

    ResponderEliminar
  8. Oye, pues tiene una pinta muy rica ese postre y con las cerezas superior
    Besitos

    ResponderEliminar
  9. No l´he provat mai..mira que l´he vist en molt blogs i a taula però res, res...Cirera i ametlla és una bona combinació.

    ResponderEliminar
  10. el menjar blanc, m'agrada moltissim i així amb el puré de cireres ha d'estar deliciós

    ResponderEliminar
  11. Fantástico postre Roser, yo hago esa crema como si fueran natillas y cada vez utilizo una bebida vegetal diferente. El toque de la fruta es genial. Te han quedado muy bonitos. Besos y buen finde guapi

    ResponderEliminar
  12. una muy buena idea este menjar blanc con las cerezas,te ha quedado una copa divina
    bon cap de setmana
    peto

    ResponderEliminar
  13. Que facil!!! No he provat mai el menjar blanc l'he conegut per alguns blogs i sembla molt bo! T'ha quedat genial petons

    ResponderEliminar
  14. M'agrada!!! És una manera de versionar el Menjablanc... postres típiques de casa meva, és a dir Reus!

    PTNTS
    Dolça

    ResponderEliminar
  15. No he tastat mai el menjar blanc tot i que m'encanta l'ametlla. Segur que m'agrada. Tot plegat, una pinta fantàstica!
    Marta

    ResponderEliminar
  16. Et pots imaginar que tenint un reusenc de "pura cepa" a casa aquest postre ens sembla fantàstic, oi? jejeje
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  17. De petita la meva mare em preparava llet d'ametlles ben fresqueta i m'agradava molt. Ara fa mooolts anys q no prenc.

    Te molt bona presencia aquesta copa.

    Dos copes molt semblats hem presentat eh??? Prenc nota de la teva crema...

    ResponderEliminar
  18. Unes postres fantàstiques i molt fàcils de fer...
    Petonets.

    ResponderEliminar
  19. Molt original i molt facil!! M'agradat molt. Petons

    ResponderEliminar
  20. M'encanten les postres en gotet. Jo he fet quelcom semblant a això! ;-) tastaré aquesta proposta perquè amb menjar blanc ha d'estar de vici. Segur que m'encantarà!

    Moltes gràcies per participar!
    Petonets1

    ResponderEliminar
  21. Y seguro que además está riquísimo, que de eso se trata.
    Un cariñoso saludo desde Waterbridge.

    -Andy-

    ResponderEliminar
  22. Tengo que probar esa leche de almendra.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!