Buscar este blog

martes, 3 de julio de 2012

Pizza fritta

Un dia, veient un programa de cuina italiana, em vaig topar amb una recepta que em va crida molt l'atenció, la pizza fregida, o com ells diuen, pizza fritta. 

Segons va explicar, és un berenar molt típic a certes regions d'Itàlia, sobretot se'ls hi dóna als nens de la casa. Es pot elaborar tant dolça com salada, i és ben senzilla. És massa de pa fregida i decorada amb allò que més et vingui de gust al moment.

Jo he fet dues propostes, una dolça i una salada, perquè veieu com queden. Són realment bones, sobretot si les fas de mida petita, com aperitiu.

Ingredients:

- Farina
- Aigua
- Sal
- Oli (per fregir)

- Salsa de tomàquet
- Oli d'alfàbrega
- Olives negres

- Mantega
- Mel


Preparació:

1. Per la massa de pa, barrejeu la farina amb un pessic de sal i aneu posant agua, a poc a poc, amasant fins que no se'ns enganxi als dits, i formem una bola.

2. Agafem petites porcions de la massa, l'estirem amb l'ajuda d'un rodet o amb les mans, i les fregim a una paella amb l'oli ben calent.

3. Un cop hagin agafat un cert color daurat, les escorrem al paper absorbent i ja les podem adornar amb allò que més ens vingui de gust.

4. A la salada li he posat una mica de salsa de tomàquet, oli d'alfàbrega i unes olives negres tallades. I a la dolça una mica de margarina i un rajolinet de mel.

Per esmorzar, com aperitiu, com entrant, per berenar, inclòs de postres......Una idea per tenir en compte!

Bon profit!

16 comentarios:

  1. Pues no conocía esta receta pero seguro que está buenísima, por mi parte me quedo con la salada pero a la dulce tampoco le hago feos eh! me quedo por tu cocina.

    besos

    ResponderEliminar
  2. molt bona mai he fet la massa fregida, té una pinta bonissima

    ResponderEliminar
  3. Ooooh, jo aquest programa el vaig veure i em vaig quedar amb les ganes de fer-ne! Merci per la recepta!!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  4. no lo habia visto nunca,pero ahora ya se lo que es,rica seguro
    peto

    ResponderEliminar
  5. Que original! No ho havias vist mai! Segur que m'encantaria! Petons

    ResponderEliminar
  6. Roser ,muy original y bien rica que tiene que estar igual dulce que salada
    besinos

    ResponderEliminar
  7. que original!!! amb quedo la proposta salada

    ResponderEliminar
  8. Es nueva para mi esta receta Roser, la verdad es que se ven bien ricas, pero si tengo que elegir, me quedo con la versión salada
    Besitos

    ResponderEliminar
  9. Hola de nuevo guapa! has ido a mi blog de canelita pero ese ya no lo tengo en uso, el nuevo es unafieraenmicocina, vale?? Un besazo!

    ResponderEliminar
  10. Em van bé les dues, el que no sé és quina em menjaria primer!
    Una manera diferent de menjar pizza.
    Petons.

    ResponderEliminar
  11. MI madre hace algo parecido para desayunar, los bollos fritos, los reboza con azúcar y están de vicio.
    Un besito

    ResponderEliminar
  12. Com se t'ha acudit una cosa així?? és curiós! No m'imagino quin gust deu tenir... Però el que sí que m'imagino és que ha de ser boníssim :D Moltíssimes grècies!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. no et sé descriure el gust, però és mooolt bo!! i te'l pots menjar dret a qualsevol lloc!! bonissimmees i fàcils!!

      Eliminar
  13. Uy Roser, me encantan estas receticas tan sencillas y que cambian tanto con lo que le eches encima. Un 10 guapi

    ResponderEliminar
  14. Que cosa mas sencilla a la par que deliciosa!
    Un besote preciosa

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!