Buscar este blog

domingo, 8 de julio de 2012

Ous farcits "San Fermín"

Ahir va ser Sant Fermí, i com tothom sap, va començar la festa dels sanfermines!

No sé si mai hi heu estat, jo tres vegades. La primera vegada que hi vaig anar vaig entrar a la plaça de toros (no n'havia vist mai cap abans) i sincerament no hi tornaré a anar cap més vegada, amb un cop ja n'hi ha prou, a més, que a mi mai m'han agradat els toros....però és una festa que, tot i la seva mala fama (de borratxera, sobretot), reconec que s'ha de veure un cop a la vida, perquè t'ho pots passar igual o més bé sense beure un glop d'alcohol.

Aquest pintxo el vaig descobrir a un llibre sobre pintxos que em van regalar, i és un aperitiu molt bo. Em fa gràcia el nom. Representa el blanc dels pantalons i de la semarreta, el vermell del mocador  típic que es porta al voltant del coll, i la oliva, que deu ser el cap, imagino.

Ingredients:

- 2 ous
- Surimi de gules o cranc
- Maionesa
- Tires de pebrot vermell escalivat
- 4 olives verdes


Preparació:

1. Bullim els ous durant 10 minuts. Quan estiguin freds els pelem, els hi tallem les puntes (que faran la funció de barret), i els partim per la meitat. Els reservem.

2. A part, barregem els rovell dels ous amb el surimi de gules o de cranc i la maionesa.

3. Farcim cada meitat de l'ou amb aquesta farsa preparada anteriorment, posem una tira de pebrot escalivat a modo de mocador, i amb l'ajuda d'un escuradents, punxem la oliva i el trosset de la punta de l'ou que em reservat al principi, perquè faci de barret.

Original és, i bo també com us podeu imaginar.

És semblant al típic farcit de tonyina, rovell i maionesa, però substituint la tonyina per un altra tipus de "peix".

Per soprendre, això si, heu de dir com es titula, sinó la gent no ho endevinarà!!

Bon profit!

18 comentarios:

  1. El teu bloc m´agrada molt, així que ja tens una seguidora més.

    Et convido a visitar el meu: http://maramaruja.blogspot.com on tinc les meves receptes i truquets de cuina.

    Un petonet

    ResponderEliminar
  2. Només per les tapes que hi fan ja val la pena anar-hi. Les d' ou m´agraden molt però em quedo amb el surimi de cranc.

    ResponderEliminar
  3. No hi he estat mai, però aquesta tapa és molt original i ben bona.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  4. ¨Roser uns pinxos originales i molt bons.


    Les FESTES DE SANT FERMIN, són realment precioses, el que sobra són les borratxeres i gamberrades, però si tens la sort de viure-les des de dins amb els pamplonesos, les difrutas de veritat

    ResponderEliminar
  5. Que supergraciosos nena, jaja es que me hacen una gracia los pinchitos, te han quedado genial
    Besotes preciosa

    ResponderEliminar
  6. Muy bonitos... sé que a mi peque le encantarían, aunque ahora aún ni sepa qué es San Fermín! ;)

    ResponderEliminar
  7. y si se pueden tomar ahora en sus fiestas mas bueno,sino siempre nos quedara copiarte este pincho
    peto

    ResponderEliminar
  8. Que graciosos aquests pinxos, Roser! A mi tampoc no m'agraden els toros com espectacle, ho trobo denigrant. Així que m'apunto amb tu a aquests pinxos i una cañita!!! Petons

    ResponderEliminar
  9. Ostres que originals, quan els describies me'ls he mirat i és com si veiés la txapela amb el mocadoret i tot jejeje, que bo.
    Reconec que quan he vist ous de san fermín m'hi he tirat de cap! Petons!

    ResponderEliminar
  10. Oh, oh i oh! Ja estava tipa dels ous farcits de tonyina! QUina idea!!! ;) MErci!!

    ResponderEliminar
  11. Roser ,ademas de ricos ,me encanta lo preciosos que los pusiste
    besinos

    ResponderEliminar
  12. Doncs jo no he estat mai en aquesta festa, però m'agradaia algun cop... Aquest pintxo és molt divertit! petons

    ResponderEliminar
  13. Ja, ja, ja que graciosos :) :) :)

    ResponderEliminar
  14. Es una fiesta que no me atrae demasiado, eso sí, tus san fermines si que me atraen y me los comería por pares
    Besitos

    ResponderEliminar
  15. Roser, ja em pots posar dues tapes i una cervesa ben fresqueta!
    Feliç setmana,
    Nani

    ResponderEliminar
  16. Qué aperitivo más gracioso, no me gustan los toros (tal cual los utilizan), pero seguro que has sacado más de una sonrisa. Besos guapi

    ResponderEliminar
  17. Una tapa riquisima !! Otro pelleno que me apunto, yo publique el viernes unos iguales con relleno de jamón. Besitos :)

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!