Buscar este blog

jueves, 12 de abril de 2012

Tomàquet farcit d'arròs al pesto

L'ingredient escollit a la Recepta del 15 d'aquest mes és l'ARRÒS!! I els companys que ho organitzen ens diuen "amb l'arròs si que farem feliços a molts, oi??".  Segur que sí, però per mi, aquesta proposta té tant avantatges com inconvenients. Avantatges perquè amb l'arròs es poden fer mil i una receptes, i inconvenients perquè, de totes elles, quina m'agrada més per publicar??

No creieu que com més tenim, més difícil se'ns fa elegir?? Doncs això és el que m'ha passat amb aquest ingredient, tenia varis plats i, finalment, m'he decidit per dos: el que avui us presento, un  tomàquet farcit amb un arròs molt especial, que m'encanta quan fa caloreta, i un risotto dolç que t'he l'has de menjar assentat i ben agafat per evitar caure.........però us haureu d'esperar a la propera entrada, dia 15!!!

Ingredients (per a dues persones):

- 2 tomàquets madurs (per farcir)
- Arròs blanc cuit
- Un gra d'all
- Pinyons
- Fulles fresques d'alfàbrega
- Parmesà
- Oli d'oliva
- Sal i pebre



Preparació:

1. Tallem el barret del tomàquet i el buidem per dins, amb l'ajuda d'una cullera.

2. Fregim en una paella el gra d'all ben talladet. Quan començi a agafar color, hi afegim pinyons al gust i l'arròs blanc cuit. Seguidament hi incorporem les fulles d'alfàbrega ben picadetes, el parmesà ratllat i salpebrerem.

3. Farcirem el tomàquet amb l'arròs al pesto, i decorarem amb una mica més de parmesà i una fulla d'alfàbrega fresca!!


Aquest plat és perfecte si l'acompanyem d'una clara ben fresqueta.......si això no és vida............

Bon profit!!

31 comentarios:

  1. Una proposta molt primaverenca! A mi l'arròs m'agrada de totes maneres, fins i tot bullit!
    M'anoto la proposta!

    Petonets!
    Anna

    ResponderEliminar
  2. Me gusta este plato y para el tiempo que llega es muy buena idea, platitos ligero, pero no por eso menos ricos.
    Un besote

    ResponderEliminar
  3. JA HA ARRIVAT LA PRIMAVERA AMB AQUEST ARROS TAN BO

    ResponderEliminar
  4. un tomate asi es muy tentador,me encanta todo lo que has puesto.
    peto

    ResponderEliminar
  5. Qué rico platito para disfrutar los días de calor, me encanta Roser. A mi también el arroz me parece un ingrediente increíble por lo versátil que es
    Besitos

    ResponderEliminar
  6. Frequet i bo, Roser. Ideal per anar de pic-nic! Petonet i bon cap de setmana

    ResponderEliminar
  7. L'arròs té tantes possibilitats que es fa difícil trobar la recepta, oi? A mi m'està passant el mateix :)
    Aquests tomàquets han de ser molt gustosos ideals pels dies de calor que ja s'acosten!

    ResponderEliminar
  8. Un entrant ideal per a un dia de calor! Encara estic pensant què fer per la recepta del 15!!1 se m'aculula la feina...! bon cap de setmana!

    ResponderEliminar
  9. Un entrant ideal per a un dia de calor! Encara estic pensant què fer per la recepta del 15!!1 se m'aculula la feina...! bon cap de setmana!

    ResponderEliminar
  10. Roser ,que bueno ese tomate relleno ,rico y sano ,me gusta
    besinos

    ResponderEliminar
  11. Una recepta ben fresqueta!! L'arros té tantes infinitats en la cuina...és genial! petons

    ResponderEliminar
  12. Un plat perfecte per aquests dies calorosos que tan estic esperant. T'ha quedat molt bé.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  13. Un plato genial, refescante, muy apetecible a la vista y de sabor sin duda estupendo besos

    ResponderEliminar
  14. Jo soc molt de risotto, ja estic esperant per al 15!! :)

    ResponderEliminar
  15. un plat ideal pel bon temps!!! petonets

    ResponderEliminar
  16. Qué cosa más rica, me encantan los tomates rellenos de arroz. De lo más apetecible para el verano.
    Besotes, guapa.

    ResponderEliminar
  17. Els tomàquets farcits són genials, i si a sobre els hi poses aquest arrosset... nyam, nyam!!
    Quines ganes de veure la proposta dolça!
    Moltes gràcies per participar reina!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  18. Qué ricos estos tomates, los haré dentro de unos meses, cuando tenga mis propios tomates y cuando la albahaca esté grande (acaba de germinar). Me gusta mucho el colorido que tiene y el sabor tiene que estar genial. Un beso guapi

    ResponderEliminar
  19. Hola Roser guapa tu

    Arròs hummm, a casa son uns fanatics de l´arròs, sobre tot el meu fill, es pasaria la vida només menjan arròs, la teva proposta queda molt bona

    Bon cap de setmana i mil petonets Susanna

    ResponderEliminar
  20. M'agraden molt aquests ingredients que has posat!! Esperarem a la següent recepta... PEtons

    ResponderEliminar
  21. M'encanta la combinació del tomàquet i el pesto, i fer-la en forma de tomàquet farcit em sembla genial!

    ResponderEliminar
  22. Hola me llamo Nieves y me gusta tu cocina me quedo por aqui
    besos

    ResponderEliminar
  23. Vaya bocaditos más exquisitos, me encanta el relleno, una combinación deliciosa!!!

    ResponderEliminar
  24. Aiiii volia participar-hi però no he pogut. Es veu molt sa aquest plat i menjaria pesto fins i tot amb una paelleta (que no!). Fins aviat!

    Roger

    ResponderEliminar
  25. que bonitos quedan esos tomates presentados de esa forma


    ¡¡besos¡¡

    ResponderEliminar
  26. hola Roser, jo també vaig dubtar si feia alguna coseta amb tomaquets per la recepta del 15, i al final he fet una dolça... m´encantan els tomaquets així farcits.... petons, i bon diumenge.

    ResponderEliminar
  27. Fresquísima receta, seguro que buena cantidad de lectores la haremos esta primavera.
    Besos.

    ResponderEliminar
  28. Tens tota la raó. Hi ha mil propostes i mai saps quina és la millor. El problema (o no) és que tot és tan bo. Què faríem sense el menjar. M'encanta aquesta proposta. Ideal pels dies calorosos que vindran.

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  29. Caram, quina cosa més original i bona! I ara que ve l'estiu, els arrossos venen de gust així, fresquets, com les amanides! ;)
    Una proposta deliciosa.
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!