Buscar este blog

viernes, 20 de abril de 2012

Duet de Carquinyolis

Hi ha alguns restaurants (pocs) que, per postres, acostumen a portar-te un platet de carquinyolis amb un gotet o un porró amb moscatell. Com més els disfruto és sucant el carquinyoli al licor, la barreja en boca és sensacional.

Tota la vida he menjat carquinyolis, des de ben petita, però mai els havia elaborat! Fins que les nostres companyes del Memòries d'una cuinera ens han proposat el repte. Vaig pensar: "d'aquesta no me n'escapo!!". 

Al ser la primera recepta de carquinyolis que preparo, vaig pensar fer els tradicionals i també una segona versió, a veure que passava, i va encantar. Així que aquí us presento el meu duet de carquinyolis: els clàssics amb atmetlla i els innovadors, amb xocolata de taronja i avellana. Us ho perdreu??

Ingredients:

- 250 g farina
- 125 g sucre
- 1 ou
- 1 culleradeta de llevat en pols
- Polsim de canyella en pols
- 1 rajolí d'anís o moscatell
- 1 rajolí de llet
- Atmetlles crues SANTO REINO
- Avellanes torrades
- Xocolata amb taronja (70% cacao)


Preparació:

1. Barrejarem, a un bol, la farina, el sucre, el llevat, l'ou i la canyella, amb l'anís i el rajolí de llet, fins que ens quedi una massa humida i farinosa.

2. Dividim la massa en dos i les estirem (sobre la placa de forn forrada amb paper de forn) de manera que tinguin, aproximadament, 3 cm d'ample per 1 cm d'alçada.

3. En una d'elles li clavem atmetlles crues i en l'altre les avellanes i trossets de xocolata amb taronja.

3. Els coem a 190º durant 15 minuts. En aquest moment, els traiem i amb un ganivet molt esmolat els hi fem talls de biaix d'1 cm. Els tornem a posar al forn 5 minuts més.

Com més estona estiguin al forn, més durs quedaran un cop es refredin.

Voldria aprofitar aquesta entrada per agrair a l’empresa SANTO REINO la generositat que han tingut de fer-me arribar tot aquest sortit d’aperitius, com podeu veure a la fotografía.

  
SANTO REINO és una empresa amb més de 40 anys d’experiencia i dedicació que ens proporciona una selección d’aperitius (patates fregides, snacks i fruits secs) sense conservants ni additius, perquè poguem disfrutar-los de la forma més saludable posible.

Dins d’una dieta mediterránea i equilibrada, algun caprici és necessari per ser feliços, sinó la vida seria molt avorrida, no trobeu?

Bon profit!!

23 comentarios:

  1. Les dues han d'estar molt bones, però les innovadores em criden molt l'atenció, les haurè de provar!
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  2. Boníssims aquests carquinyoles! I aromatitzats amb taronja... no vegis! Bon cap de setmana guapa

    ResponderEliminar
  3. M'encanten els carquinyolis i aquests han d'estar boníssims!

    PTNTS
    Dolça

    ResponderEliminar
  4. Molt innovadors. La xocolata sempre queda bé. Segur que es fa un bon recull de carquinyolis!
    Un petó

    ResponderEliminar
  5. Mai n'he fet de carquinyolis i mira que de petita en menjava com si fóssin pipes! Jo si puc triar em quedo amb la de taronja i xocolata, han de ser ben bons!
    Bon cap de setmana guapa ;)

    ResponderEliminar
  6. Que bons els carquinyolis i amb el porronet ni te cuento...
    Festival!!

    ResponderEliminar
  7. Mmmmmm t'han quedat tant bons!! I els de xocolata molt originals! Per ser el primer cop t'has sortit prou bé, jo tampoc n'he fet mai avere que tal... Petons

    ResponderEliminar
  8. Roser ,te quedaron geniales ,mira que tengo yo ganas de hacerlos ,no se cuando me llegara el dia ,es que quiero hacer tanto jajaj
    besinos guapa

    ResponderEliminar
  9. Uau, jo vaig flipar quan vaig veure que els carquinyolis són tan senzills de fer. M'encanten :)

    ResponderEliminar
  10. Els carquinyolis són molt fàcils de fer a casa, oi? Ara ja no els compraràs mai més ;)
    La versió de xocolata i avellanes ha de ser espectacular!

    ResponderEliminar
  11. Ui, em sembla que amb licor no els he barrejat mai, m'han estat estafant tots aquests anys! ja,ja,ja
    Moltíssimes gràcies per la teva doble aportació i bon cap de setmana.

    ResponderEliminar
  12. Guauuu nena, m'encnten els carquinyolis !!! I a tu t'han quedat perfectes. EM duc amb el teu permís la recepta i uns quants per berenar mmmm i una copeta de mousse de xocolata també je je je
    Bon cap de setmana
    Petonets

    ResponderEliminar
  13. carquinyolis aromatizats amb taroja, ¡¡¡que bons!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Roser, pasa a recollir el regal que tens al meu blog.
      Bon diumenge

      Eliminar
  14. Tu no et quedes curta eh? a més taronja amb xoco...tomaaa!! Fantàstics!

    ResponderEliminar
  15. Qué ricos, he visto estos días muchos y la verdad que todos me llaman la atención, aquí no es tan típico, pero te digo que los probé una vez y son deliciosos, entre unas y otras me habéis dado goleta, me va a tocar hacerlos, jeje... los de naranja y avellana... deliciosos. Besos

    ResponderEliminar
  16. Roser preciosa,m'encantan els teus carquinyolis,aquí a les illes son molt diferents pero mira que me has conquistat per tastar-los.
    Un petonet molt gros i bon cap de setmana.

    ResponderEliminar
  17. Superiors...amb un bon cafetò !!!! que bonsssssss !!!!!!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  18. dos versiones estupendas,que buenos que son los carquinyolis
    peto

    ResponderEliminar
  19. Dons jo no se amb quins em quedo... bé, si, amb els de xocolata i taronja !!

    ResponderEliminar
  20. Me gusta tus dos versiones de estas pastas, yo hace tiempo preparé unas con arandanos y almendras y nos gustó muchisimo, me anoto tus variantes.
    Un besote

    ResponderEliminar
  21. amb dues versions heu pogut escollir, veritat? moiltíssimes gràcie sper participar! molts petonets

    ResponderEliminar
  22. Oh, que bons! la meva recepta de carquinyolis també porta xocolata i taronja... aquesta combinació no falla!
    Marta

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!