Buscar este blog

jueves, 30 de mayo de 2019

Entrants Maheso part II

I avui us porto la resta d'entrants que Maheso a llençat a la venta per aquesta temporada.

Uns canelons de tonyina molt aconseguits, amb tots els ingredients que tenen els bons canelons: la salsa de tomàquet, la beixamel, el formatge ratllat...


I per picar, unes croquetes ben sofisticades: de brandada de bacallà i de xipirons amb tinta negra. Són ideals com a aperitiu o com a vermut.


Doncs aquí teniu els nous productes de temporada de Maheso. 

Disfruteu-los a la terrasseta amb una bona cervesa, clara o tinto de verano.

Bon profit!


miércoles, 8 de mayo de 2019

Entrants Maheso

Després d'uns dies desapareguda, us porto uns productes que trobo que són molt originals per menjar a les terrassetes, ara que comença el bon temps.

Maheso ha llençat una línia de productes precuinats que, enlloc de fregir-se se couen al forn! Increible, oi? I he de dir que queden realment bons.

Una d'elles són les "tortes" de bacallà! Es fan al forn amb poc minuts i queden genials com a apertius acompanyats d'una bona cerveza artesana.



Un altre producte que m'ha sorprés molt han estat aquests bunyols de bacallà que també es couen al forn. Queden molt gustosos i gens greixosos. Acompanyats d'una amanida verda ja tens un primer o plat únic gairebé.


I, finalment per avui, us vull presentar unes croquetes molt divertides. Aquestes sí que s'han de fregir però el resultat us agradarà. Són de diferents colors i sabors, com ara de gintonic. Són croquetes festives per un dia de festa, i hi ha 4 varietats diferents.


A la propera publicació us ensenyo la resta de productes que Maheso ha llençat per aquesta primavera.


A disfrutar!

Bon profit!

lunes, 25 de marzo de 2019

Espaguetis de moniato a la bolonyesa

A qui no li agrada la pasta?

No se que deu tenir, que tant a petits com a grans ens agrada tant. El que passa és que amb el pas dels anys, cada vegada costa més digerir-la, o ens tornem intolerants al blat.....

Vaja, que l'edat no perdona. Així que avui us porto una recepta d'espaguetis a la bolonyesa de tota la vida, però enlloc de pasta hi hem posat moniato. I no sabeu "lo resultón" i bo que queda. De veritat, l'heu de fer SI o SI!!!

Ingredients (per a 1 plat):

- 1 moniato
- 1 pastanaga
- 1 all
- 1/2 ceba
- 50 g de carn picada mixta
-  2 cullerades de salsa de tomàquet
- Formatge (opcional)
- sal i pebre
- oli d'oliva extra verge


Preparació:

1. Primer de tot, espiralitzarem el moniato amb un "espiralitzador". Jo vaig fer servir aquest: 

https://www.amazon.es/Espiralizador-verduras-cortador-espaguetis-espiralizador/dp/B07BLS4BCX/ref=asc_df_B07BLS4BCX/?tag=googshopes-21&linkCode=df0&hvadid=324971813508&hvpos=1o4&hvnetw=g&hvrand=14568205658792192908&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1005424&hvtargid=pla-465325522491&psc=1

Reservem.

2. A una paella amb una mica d'oli afegim l'all i la ceba tallats ben petits. Quan canviin de color afegim la pastanaga ratllada i deixem coure uns minuts. 

3. Tot seguit afegim la carn picada i quan aquesta estigui cuita incorporem la salsa de tomàquet. Salpebrem el conjunt i afegim els noodles de moniato. Tapem l'olla i deixem coure el conjunt uns 2 o 3 minuts, fins que estigui cuit.

Evoquem formatge per sobre i a disfrutar com a nens petits!!
Un plaer pel paladar i pels intestins baix en carbohidrats. Ja heu començat l'operació bikini!?

Bon profit!

lunes, 11 de marzo de 2019

Arròs amb llet de coco

M'he comprat una olla ràpida d'aquelles que cuinen sola. Perquè si, a vegades necessito un tercer o quart braç!!

Amb ella faig el caldo de pollastre, les llenties estofades, la truita de patates.... i també he provat de fer un postre que feia anyssssss que no menjava i m'agrada força: l'arròs amb llet.

Però com ja sabeu que he de fer la meva pròpia versió, us porto un arròs amb llet de coco boníssim!! I sense sucres dolents!! Ideal per diabètics.

Ingredients:

- 1000 ml llet de coco concentrada
- 200 g d'arròs
- 100 g xilitol
- canyella i llimona


Preparació:

1. Afegir tots els ingredients a la olla i programar 25 minuts amb el programa d'arròs.

2. Si el voleu fer a la cassola de tota la vida, simplement heu d'afegir tots els ingredients i anar donant voltes amb una cullera de fusta fins que l'arròs estigui cuit.

Un postre, esmozar o berenar apte per tothom!

Us animeu?

Bon profit!

lunes, 25 de febrero de 2019

Coca de plàtan sense gluten i super esponjosa

M'encanten els bizcochos o coques o bescuits, o com li vulgueu dir.

Em semblen un recurs ràpid, fàcil i molt bo, per tenir un esmorzar preparat en un plis plas!! I sa, si els ingredients que s'hi posen ho són.

El d'avui ho té tot. I a més és ideal per a celíacs, diabètics i intolerants als làctics.

Com m'agrada versionar oi?? I més que ho disfruto si, a més, surt boníssim!

Ingredients:

-2 ous
-2 plàtans madurs
- 60 g beguda vegetal d'atmella
- 4 cullerades d'oli d'oliva extra verge
- 100 g xilitol
- canyella
- 50 g farina d'arròs
- 100 g farina de fajol
- 1 sobre llevat
- Panses
- Trossets de xocolata
- Llavors de rosella


Preparació:

Ja sé que la majoria de receptes diuen que primer mesclar la part líquida i després la part sòlida. Jo ho faig més senzill i queda molt espongós i bo.

1. Pesem tots els ingredients menys les panses, la xocolata i les llavors, dins un bol i ho triturem fins que quedi una massa homogènea. Seguidament hi afegim les panses i els trossets de xocolata, barregem bé.

2. Un cop tinguem la massa, l'evoquem dins un motlle tipus plum cake untat amb oli i xilitol, i hi afegim les llavors de rosella per sobre.

3. Ho deixem coure al forn uns 190ºC durants uns 35 minuts o fins que al punxar la coca amb un ganivet aquest surti net.

Un plaer per a tothom, per esmorzar, berenar o picar entre hores sense culpa!

Bon profit!

viernes, 22 de febrero de 2019

Lassanyes Maheso

Doncs avui us torno a presentar més lassanyes que han llançat la marca Maheso al mercat.

La veritat és que m'han tret de més d'un "apuru", sobretot quan arribo a casa per dinar i necessito alguna cosa ràpida que fer-me, i evitar picar mentre cuino.

La quantitat és la ideal, perquè et sacia però no et sents molt pesada.

Avui us porto:

La Moussaka d'albergínia, per mi la meva preferida:


M'encanta la barreja albergínia amb carn picada, és una de les meves mescles preferides, i més saludable que la pasta!!

Si us agrada el sabor de la salsa barbacoa (a mi no m'agrada gens, aquesta lassanya se la va menjar la meva parella que li agrada molt), us presento la lasanya barbacoa, de carn, verdures i salsa.


I aquí la lasanya pels més formatgers, la de 4 formatges!!
La olor que deixa a tota la cuina és sublim!


Bon profit!


lunes, 11 de febrero de 2019

Nyoquis amb rovellons i salsa vegetal

Què us sembla uns nyoquis ben festius per dinar??

Suposo que si veieu la salsa us pensareu que és nata....doncs no, és moolt millor que la nata. Com que la nata líquida se'm posa malament, he de buscar alternatives, i que millor que les nates vegetals.

Avui us torno a portar un plat 100% veggie. Us agradarà, i mooolt!

Ingredients (per a 2 persones):

- 1 paquet de nyoquis d'uns 400 g
- 1 pot de rovellons en conserva
- 2 alls
- 1 brick de nata d'atmetlla per cuinar de 200g
- 1 brick de llet de coco per cuinar de 200g
- Sal
-  Pebre 
- Formatge (opcional)


Preparació:

1. En una paella saltejem 2 alls talladets amb els rovellons a trossos grans. Ho deixem coure uns minuts. Seguidament hi afegim els 2 tetrabricks de les nates vegetals i ho deixem coure.

2. Mentrestant courem els nyoquis. Seguim les intruccions del fabricant però, normalment, estan cuits en 2 minuts.

3. Escorrem els nyoquis i els posem dins la salsa amb els rovellons.

4. Si volem, podem afegir-hi formatge, donar-li unes voltes i tancar el foc. Ja ho teniu llest.

Això és un plat de taper super sa i molt ràpid de fer.... i si hi afegiu uns daus de bacó amb els rovellons, ja el feu complet complet.

Bon profit!


lunes, 28 de enero de 2019

Falafels de llenties

M'encanten els falafels!! De tots els kebabs que existeixen, aquest és el meu preferit, el que porta falafels....

Ara feia molt de temps que no en feia, i com que tenia llenties vermelles al rebost de casa vaig pensar, i si faig uns falafels de llenties?

Ingredients (per a 6-8 falafels):

- 250 g llenties vermelles crues
- Mitja ceba
- 1 gra d'all
- 1 cullerada de tahine
- Comí
- Suc de mitja llimona
- Pebre vermell picant
- Sal

Salsa blanca:

- 100 g iogurt de cabra
- 1 cullerada tahine
- all en pols
- suc de llimona
- sal
- pebre


Preparació:

1. El procediment és molt senzill, només cal posar les llenties en remull un mínim de 8 hores.

2. Seguidament, les escorrem i les posem a la processadora d'aliments amb la resta d'ingredients i triturem fins que ens quedi una massa lligada però amb algunes llenties senceres.

3. Un cop tenim la massa, fem boletes amb les mans per donar-li forma de croqueta/falafel. Si cal, les enfarinem perquè quedin  més compactes.

4. Les coem al forn a 200ºC durant uns 30 minuts. Quedaran cruixents per fora i tendres per dins.

5. Les acompanyem amb una salsa blanca que farem triturant tots els ingredients.

Un plat replet de ferro i calci que us donarà molta energia i aportarà moltíssima fibra!!

Bon profit!

jueves, 17 de enero de 2019

Croquetes d'arròs negre

Bon any 2019!!

Sant tornem-hi. Jo ja estic en plena rutina així que ja va tocant publicar una recepta, no?

Avui us porto un entrant que vaig fer per Sant Esteve, que em va tocar fer el dinar. Unes croquetes d'arròs negre de sèpia amb all i oli. Molt curioses i boníssimes!

Ingredients:

- 300 g arròs 
- 1 ceba
- sèpia
-fumet de peix
- 3 sobres de tinta de calamar
- sal
- oli

- farina
- ou-
- pa ratllat

- Allioli


Preparació:

1. Primer de tot farem un arròs negre com si ens l'anèssim a menjar directament. Creieu-me que costa no fer-ho.

2. A una paella amb una mica d'oli daurem la ceba ben talladeta amb la sèpia tallada ben petita també. Un cop la ceba estigui feta hi afegim l'arròs i el fumet, juntament amb la tinta del calamar. Ho deixem coure durant uns 20 minuts, fins que l'arròs hagi absorbit tota l'aigua i estigui lleugerament pastòs (això no necessitem per poder formar les croquetes sense que els grans d'arròs se'ns desprenguin).

3. Un cop l'arròs estigui fred, farem boletes en forma de croquetes i les arrebossarem per farina, ou batut i pa ratllat.

4. Un cop les tinguem, les anem fregint amb l'oli ben calent i, finalment, decorem amb una mica d'allioli.

No és difícil oi??

Ahir va ser el dia internacional de la croqueta, així que, fem-li un bon homenatge!

Bon profit i bona setmana!


lunes, 17 de diciembre de 2018

Torró tipus Suchard al meu estil

Doncs ja estem aquí un altre cop. Ja torna a ser nadal!! I, com no, no poden faltar les receptes nadalenques!!

Us vé de gust un torró saludable que podeu menjar sense culpa i elaborat amb ingredients 100% naturales??

Doncs seguiu llegint que avui us porto un regal!!

Ingredients:

- 125 g mantega de cacao
- 70 g garrofa en pols
- 50 g xarop d'atzavara
- arròs inflat natural


Preparació:

1. Posem al bany maria la mantega de cacao trossejada amb la garrofa i el xarop d'atzavara. 

2. Un cop estigui la mantega desfeta i tots els ingredients integrats, separem del foc i hi afegim l'arròs inflat natural.

3. Barregem bé i hi introduïm en un motlle especial per torrons. Ho deixem refredar a la nevera i ja el podem degustar!

Sóc molt fan de la xocolata de garrofa, espero que us agradi tant com a mi. També podrieu fer servir cacao pur en pols enlloc de garrofa. 

Bon profit i bones festes!!


miércoles, 5 de diciembre de 2018

Allioli de codony

Ara que és temporada de codony, potser que li donem sortida no??

A mi no m'agrada el clàssic "dolç de codony". Massa sucre, massa empalagós. Quan compro codonys, o són per fer-ne compota o en faig maionesa, o allioli.

De veritat que qui no ho conegui, ja triga a fer-ho. És una salsa boníssima i super sana, més que l'allioli en sí i tot, perquè reduïm una mica el greix. Ara veureu!

Ingredients:

- 200 g codony cuit
- 50 g aigua
- 50 g oli oliva extra
- 1 gra d'all
- sal 
- suc de llimona


Preparació:

1. Primer de tot, pelarem i tallarem a trossos el codony i el posarem a bullir durant uns 15 minuts, fins que estigui totalment tou.

2. El deixem refredar i pesem tots els ingredients a un vas de batedora, i batim fins que ens quedi una textura tipus maionesa, o allioli. Ha de quedar lligada. Es fa en menys d'un minut, i no es talla mai perquè no conté ou.

Mireu quin plat més socorrit m'he fet amb aquest allioli!!!


Feu-lo perquè us encantarà i sorprendrà!!

A mi m'encanta!

Bon profit i bon pont!!!!

martes, 4 de diciembre de 2018

Lasanyes i productes Maheso ...

....per quan tens que recòrrer als congelats.

Ja sabeu que jo sóc més de cuinar-ho tot. Però és cert que a vegades no tinc gens de temps per fer res!!! Sobretot si ets una dona treballadora, mare i mestressa de casa, doncs això, sóc 3 en 1, i també faig esport, i també suporto amb les amigues..... i si, encara cuino!! Per això, aquest any li he demanat als reis que em portin un robot d'aquells que cuinen sols. Si si, seguiré cuinant com la que més, però necessito una petita ajuda, sobretot pels bàsics: bullir, sofregir.... i poder estar amb el meu fill sense estar pendent dels fogons.

Doncs per tot això, a vegades recorro als precuinats.

Maheso us porta una gamma de lasanyes i canelons per aquestes festes:

- lasanya de barbacoa
- lasanya vegetal
- mussaka grega
- canelons de foie i trufa
- lasanya 4 formatges



I sinó mireu mireu la pinta que fan aquests canelons de foie i trufa gratinats.


Gràcies Maheso, una altra vegada, per facilitar-nos la feina del dia a dia.

Bon profit!


lunes, 26 de noviembre de 2018

Pastís paleo de coco i mores apte per tothom

Amb l'intent de trobar un pastís de formatge apte per la dieta paleolítica, em vaig topar amb un pastís de coco i amb cobertura de mores que "va donar el pego".

I si, sóc moolt fan del pastís de formatge, i he de dir que tot i que em sentava molt malament també el trobo molt a faltar. Però aquests postres que vaig descobrint fan que, a poc a poc, no els anyori tant...

Super fàcil, super lleuger, econòmic, saludable i nutritiu. 

A casa meva m'han nomenat pastissera oficial en àpats familiars. I m'agrada molt la idea.

Ingredients (per a 6-8 persones):

PER LA BASE:

- 200 g nous triturades
- 100 g dàtils
- 2 cullerades d'oli de coco

PEL FARCIT:

- 1 litre de llet de coco
- 50 g xilitol
- 2 sobres de gelatina en pols 

PER DECORAR:

- Mores silvestres
- 1 cullerada de chia
- 1 cullerada de xilitol


Preparació:

1. Per la base, triturarem a un processador les nous i els dàtils. Un cop tenim la pasta feta, ho barregem amb oli de coco desfet i ho afegim a la base d'un motlle rodó de pastís, de manera que quedi una capa fina i ben homogènea. Ho reservem a la nevera perquè agafi cos.

2. Pel farcit, escalfem la mitat de la llet amb el xilitol fins a l'ebullició. A part, barrejem l'altre mitat de la llet amb els sobres de gelatina en pols. Quan estigui ben desfest afegim la mescla al cassó de llet que estava bullint. Parem el foc i triturem bé.

3. Afegim el farcit a sobre la base de nous i deixem que qualli a la nevera durant unes hores.

4. Un cop hagi quallat el pastís ja podem afegir-hi la mermelada de mores que ho farem triturant mores (que poden ser congelades) amb una mica de chia i xilitol per donar-li dolçor. Ho afegim a sobre la superfície del pastís a modo de decoració i acabem de decorar amb unes mores senceres.

Us agradarà segur. Té el punt just de sucre i és super lleugera, te la menjaries d'una sentada i no et faria mal! 

Un pastís SENSE CULPA la mar de bo!


Bon profit!

lunes, 19 de noviembre de 2018

Crema d'arrels de temporada anti-refredats

Avui us porto una crema calentona que és una maravella. 

Està feta amb verdures de temporada, de tardor, que t'abraçen i mimen i et donen tota l'energia i nutrició que necessites per seguir amb el dia i aguantar el fred.

Aquesta crema té dues parts, una es cou al foc i l'altre al forn. Ho voleu descobrir?

Posem-nos-hi!!

Ingredients (per a 4 tasses):

- 2 cebes
- 2 porros
- 1 remolatxa
- 1/2 carbassa
- 4 pastanagues
- gingebre en pols
- cúrcuma en pols
- sal rosa del himalaya
- oli d'oliva extra verge
- aigua mineral


Preparació:

1. Primer de tot posarem la remolatxa, la carbassa i les pastanagues a una safata del forn, i ho courem a 200ºC durant uns 50 minuts, 1 hora.

2. Mentrestant, a una olla saltejem les cebes i els porros trossejats amb oli i una mica de sal. Un cop hagin agafat color ho tapem amb aigua i deixem coure el conjunt 20 minuts, com si estiguessim fent una crema de porros.

3. Un cop tenim la ceba i els porros cuits, i les verdures al forn també tendres, afegim aquestes dins l'olla, acabem de cobrir amb més aigua mineral, rectifiquem de sal i hi afegim gingebre i cúrcuma en pols, una culleradeta de cada.

4. Triturem bé tot el conjunt i tenim una crema d'arrels de temperada super nutritiva que agradarà a tothom, i a més, és anti-refredats.

Bon profit!

lunes, 12 de noviembre de 2018

Donuts o pastissets amb forat super saludables

Qui troba a falta la brioixeria podent fer dolços saludables i super nutritius?

Aquests "donuts" els vaig descobrir al instagram, on segueixo molts comptes de menjar saludable i he de dir que estan boníssims! 

Evidentment, no tenen res a veure amb els donuts de tota la vida, primer perquè estan cuits al forn, i segon perquè  no els hi he fet cap glaça, em van semblar més interessant fer-los tal qual, al natural. Ja vindrà el moment que perfeccioni la tècnica.

Ingredients (per a 6 donuts):

- 125 g farina d'atmetlla
- 50 g farina de coco
- 100 g xilitol o sucre panela
- 3 ous
- 75 ml beguda vegetal
- una pisca de bicarbonat
- una pisca de sal
- canyella al gust


Preparació:

1. En un bol afegim tots els ingredients i ho triturem amb l'ajuda d'una túrmix.

2. Engrassem un motlle per donuts amb oli de coco o d'oliva i hi afegim la massa fins cobrir el motlle.

3. Ho coem al forn a 180ºC durant uns 20 minuts. Vigileu perquè cada forn és un món. Estarà cuit quan al clavar un ganivet aquest surti net.

Jo vaig afegir una mica d'atmetlla trossejada per sobre abans de coure'ls, per donar-li un toc cruixent i més festiu. Hi podem posar xocolata desfeta, sucre amb suc de llimona per fer una glaça... hi ha mil opcions i totes depenent de la imaginació de cadascú.

Us animeu a fer la revolució dels donuts saludables??

Bon profit!


lunes, 29 de octubre de 2018

Pudding de chia de tardor

Encara no us he ensenyat els meus esmorzars habituals.

Sóc molt de batuts de fruites i verdures, els clàssics batuts verds, i també els postres de chia.

Avui us porto un postre de chia de tardor, ara veure perquè....

M'agrada aquesta època de l'any, que et venen de gust plats més calents i consistents que t'abraçen i et mimen.

Ingredients (per 1 bol):

- 200 g kèfir de cabra, o iogurt del que més us agradi
- 2 cullerades de chia
- Raïm
- figues
- Polen


Preparació:

1. Es barreja el kèfir amb la chia la nit anterior. I ho deixem a la nevera perquè la chia absorbeixi el líquid i agafi una consistència de mousse.

2. El dia següent només heu d'evocar la mousse a un bol i afegir-hi la guarnició que vulgueu. Jo hi he posat raïm, figues i polen per les defenses i evitar encostipats.

Un postre super nutritiu, ja que la chia aporta omega3 i proteina, i el kèfir aporta hidrats, proteina i probiòtics perfecte per nostres intestins.

Què més podem demanar a aquesta època de l'any?

Bon profit!

lunes, 22 de octubre de 2018

Mandonguilles de peus de porc

Si si, com ho sentiu. Mandonguilles de peus de porc!

Mai he estat una enamorada dels peus de porc, me'n menjava mig i ja en tenia prou, em cansava la gelatina. Fa poc ma mare en va fer i em va preguntar si en volia perquè li sobraven. En aquell moment em va semblar una idea genial, la sorpresa va ser quan me'l vaig posar al plat -- No em venia gens de gust, però gens --. I vaig pensar, i ara què?? Llavors se'm va ocórrer que els podia desossar i fer-ne mandonguilles. 

I les més bones que he tastat mai.

Ingredients (per unes 15-18 mandonguilles):

- 500 g de carn de vedella
- 2 peus de porc cuits
- 2 ous
- 2 cullerades chia (per evitar el pa)
- julivert
- sal i pebre
- farina de fajol

- Salsa de tomàquet casolana
- Espàrregs verds
- Mongeta tendra
- 1 gra d'all

- Arròs basmati
- Oli d'oliva verge extra


Preparació:

1. Desossem els peus de porc i en guardem la carn.

2. Piquem la carn de vedella i la carn dels peus de porc, i ho barregem bé juntament amb els ous batuts, la chia, el julivert, la sal i el pebre.

3. Ho deixem reposar uns minuts i finalment fem les mandonguilles donant-li forma rodona, les passem per farina de fajol (per evitar gluten) i les fregim a una paella amb un raig d'oli d'oliva. Les reservem.

4. Un cop tenim les mandonguilles daurades, fregim l'all a la mateixa paella i quan començi a canviar de color i afegim els espàrregs i les mongetes, deixem coure uns minuts i seguidament hi afegim la salsa de tomàquet i les mandonguilles. Tapem la paella i ho deixem coure uns 10-15 minuts. 

5. Parem el foc i deixem reposar. Estaran més bones un dia per l'altre.

6. Emplatem i acompanyem d'una amanida o arròs basmati.


Plat complert i molt sabrós!

Bon profit!


lunes, 8 de octubre de 2018

Pa de plàtan sense gluten

Sóc d'esmorzars més salats que dolços. Però reconec que, últimament, m'he aficionat als batuts de fruita i verdura. Em donen molta energia i els trobo deliciosos.

Però de tant en tant, m'encanta una bona coca, sobretot si és casolana, sense gluten ni làctics que em fan molt de mal.

Aquesta recepta l'he tret de la web PALEO GLUTEN FREE, són uns craks en elaborar receptes i, a més, segueixen el meu estil de vida i alimentació. 

Doneu-li un cop d'ull que hi ha mil receptes super fàcil i sense culpa.

Ingredients:

- 3 plàtans 
- 3 ous
- 1 tassa de farina d'atmetlla
- 2 dàtils
- 1 cullerada d'oli de coco
- pisca de sal
- 1 culleradeta de bicarbonat
- 1 rajolinet de vinagre de poma


Preparació:

1. La preparació és molt senzilla. Simplement s'han de triturar tots els ingredients excepte 1 plàtan, que el posarem a la superfície a modo de decoració.

2. Ho coem al forn a 200ºC durants uns 30-40 minuts. Fins que al introduir un escuradent, aquest surti ben net.

Jo l'he acompanyat d'una mermelada exprés de figues:

MERMELADA EXPRÉS DE FIGUES:

- 5 figues
- 2 dàtils

* Triturem tots els ingredients i ja ho tenim llest

De fet, és com un puré de figues, més que una mermelada.

Espero que el disfruteu tant com jo, i...

Bon profit!


lunes, 1 de octubre de 2018

Pastís de coco i maduixes blaugrana

Sou culés?

Us ho pregunto perquè aquest postre és blaugrana 😏

Em vaig inspirar amb el postre de coco del blog de la LalaKitchen, ja us en he parlat més d'una vegada que m'agrada i m'inspira molt.

És un postre sorprenent pel color, perquè aquest blau natural només el pot donar una alga, la espirulina blava, si voleu més info us deixo el LINK.

Ingredients (per a 2 postres):

PER LA BASE BLAVA:

- 190 g de carn de coco jove
- 30 g oli de coco
- 2 cullerades de xilitol
- 1/4 tassa d'aigua de coco o llet vegetal
- 1 culleradeta d'alga espirulina blava

PER LA PART GRANA:

- 200 g Maduixes
- 2 cullerades de llavors de chia


Preparació:

1. Triturem tots els ingredients de la part blava en una batedora potent. 

2. Ho introduïm dins un motlle i deixem que qualli unes hores.

3. Quan hagi passat un temps, triturarem les maduixes amb la chia i ho afegirem a sobre el motlle. Al cap de 2 hores ja ho podrem desmuntar i degustar.

A mi m'encanta el sabor del coco, i si ho mesclem amb fruita com les maduixes es converteix en una bomba al paladar.

Us agraden els colors??

Bon profit!

lunes, 17 de septiembre de 2018

Carpaccio de figues

Avui us porto un entrant o primer plat de temporada!! 

Us agraden les figues? No entenc com fa uns anys enrere (pocs) no m'agradaven gens! M'encanten amb pell i tot!

Avui us porto un entrant que us agradarà molt! És super fresquet, lleuger i gustós. Vaig treure la idea de l'Alba, una amiga de la universitat que m'ho va fer l'última vegada que vaig anar a dinar a casa seva. El truc? Congelar les figues!!!

Ingredients:

- 4 figues netes i congelades
- pernil ibèric de qualitat
- avellanes torrades
- oli d'oliva verge extra
- sal d'escames


Preparació:

1. És molt senzill. Agafem les figues directament del congelador i amb l'ajuda d'una mandolina fem talls finets. Les disposem a la base del plat.

2. Per sobre li afegim uns tallets de pernil ibèric ben finet, i ho amanim amb unes avellanes, un bon oli i una mica de sal.

No pot estar més bo!!!

Ja sabeu, a congelar figues així en podreu guadir tot l'any!!

Un manjar que té una temporada molt curta.

Bon profit!