Buscar este blog

lunes, 12 de noviembre de 2018

Donuts o pastissets amb forat super saludables

Qui troba a falta la brioixeria podent fer dolços saludables i super nutritius?

Aquests "donuts" els vaig descobrir al instagram, on segueixo molts comptes de menjar saludable i he de dir que estan boníssims! 

Evidentment, no tenen res a veure amb els donuts de tota la vida, primer perquè estan cuits al forn, i segon perquè  no els hi he fet cap glaça, em van semblar més interessant fer-los tal qual, al natural. Ja vindrà el moment que perfeccioni la tècnica.

Ingredients (per a 6 donuts):

- 125 g farina d'atmetlla
- 50 g farina de coco
- 100 g xilitol o sucre panela
- 3 ous
- 75 ml beguda vegetal
- una pisca de bicarbonat
- una pisca de sal
- canyella al gust


Preparació:

1. En un bol afegim tots els ingredients i ho triturem amb l'ajuda d'una túrmix.

2. Engrassem un motlle per donuts amb oli de coco o d'oliva i hi afegim la massa fins cobrir el motlle.

3. Ho coem al forn a 180ºC durant uns 20 minuts. Vigileu perquè cada forn és un món. Estarà cuit quan al clavar un ganivet aquest surti net.

Jo vaig afegir una mica d'atmetlla trossejada per sobre abans de coure'ls, per donar-li un toc cruixent i més festiu. Hi podem posar xocolata desfeta, sucre amb suc de llimona per fer una glaça... hi ha mil opcions i totes depenent de la imaginació de cadascú.

Us animeu a fer la revolució dels donuts saludables??

Bon profit!


5 comentarios:

  1. Encara que no siguin com els Donuts industrials, la pinta que tenen es molt bona i quan saps que son molt més sans t'els menges ben a gust.
    Petosn.

    ResponderEliminar
  2. Jo, jo!!! Em menjaria 5 sabent que no són industrials. Fan una fila fantàstica-

    ResponderEliminar
  3. Roser,
    Quina bona pinta fan.
    Han d'estar boníssims.
    Salutacions,
    :)

    ResponderEliminar
  4. Moltíssimes gràcies per la recepta, Roser! Si són boníssims i saludables...ho tenen tot!
    Petonets i molt bon cap de setmana,
    Olga

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!