Buscar este blog

lunes, 28 de enero de 2019

Falafels de llenties

M'encanten els falafels!! De tots els kebabs que existeixen, aquest és el meu preferit, el que porta falafels....

Ara feia molt de temps que no en feia, i com que tenia llenties vermelles al rebost de casa vaig pensar, i si faig uns falafels de llenties?

Ingredients (per a 6-8 falafels):

- 250 g llenties vermelles crues
- Mitja ceba
- 1 gra d'all
- 1 cullerada de tahine
- Comí
- Suc de mitja llimona
- Pebre vermell picant
- Sal

Salsa blanca:

- 100 g iogurt de cabra
- 1 cullerada tahine
- all en pols
- suc de llimona
- sal
- pebre


Preparació:

1. El procediment és molt senzill, només cal posar les llenties en remull un mínim de 8 hores.

2. Seguidament, les escorrem i les posem a la processadora d'aliments amb la resta d'ingredients i triturem fins que ens quedi una massa lligada però amb algunes llenties senceres.

3. Un cop tenim la massa, fem boletes amb les mans per donar-li forma de croqueta/falafel. Si cal, les enfarinem perquè quedin  més compactes.

4. Les coem al forn a 200ºC durant uns 30 minuts. Quedaran cruixents per fora i tendres per dins.

5. Les acompanyem amb una salsa blanca que farem triturant tots els ingredients.

Un plat replet de ferro i calci que us donarà molta energia i aportarà moltíssima fibra!!

Bon profit!

2 comentarios:

  1. Han d'estar molt bons amb les llentíes, encara que trobo el iogurt de cabra amb un gust fort. M'agraden els formatges de cabra, però al iogurt no m'aqcostumo.
    Petons.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!