Buscar este blog

martes, 5 de abril de 2011

CARPACCIO RÀPID DE PEUS DE PORC

El meu pare és un fanàtic dels peus de porc, li encanten. I el dia del seu aniversari, com que vaig ser jo la que vaig preparar el dinar de celebració, per variar, el vaig voler sorprendre amb un plat de peus de porc una mica especial, un carpaccio!

Però em complicaré molt la vida si he de coure els peus i després desosar-los, congelar-los, tallar-los i especiar-los per donar-hi gust. Vaig pensar, i si els compro fets?? Total, que vaig anar a una botiga d'alimentació, d'aquelles que tenen menjar preparat del dia, i vaig comprar un peu de porc sencer, amb la seva salsa de tomàquet i espècies, d'allò més gustosa. I què vaig fer? Aquí us ho explico.

- Un cop vaig tenir els peus de porc a casa, els vaig desossar, no costa gens perquè els peus estan molt melosos i l'os surt sol, està clar, estan preparats perquè siguin escalfats i menjats.

-Un cop vaig tenir tota la carn separada dels ossos, vaig guardar aquests últims per preparar una gustosa sopa de pollastre, i la carn la vaig posar tota junta sobre un paper film, envolicant aquest com si fos un caramel, ben prensat, deixant el mínim d'aire, i el vaig congelar fins al moment d'utilitzar-lo.

- El dia que el vaig necessitar, simplement el vaig treure del congelar i no va caldre ni descongela'l, la seva textura gelatinosa més la salsa no el va deixar com una pedra, i vaig poder tallar làmines finetes sense problema.

-Vaig disposar las làmines sobre el plat de presentació, hi vaig tirar un raig d'oli d'oliva del bo i una mica de julivert picat, deixar descongelar uns minuts sobre el plat mateix, perquè no sigui tant fred, i ja està llest per menjar. Ja veieu, un plat que sembla molt elaborat però si ja teniu els peus de porc cuits i salsejats, la feina que t'estalvies és molta, i l'aspecte que queda és de restaurant d'estrella michelin!


A comprar peus de porc que són econòmics i menjar un carpaccio d'aquests amb moderació és apta fins i tot per dietes! Animeu-vos a provar-los!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!