Buscar este blog

lunes, 4 de abril de 2011

Amanida fresqueta pels que esteu amb l'operació bikini



Aquesta amanida m'encanta. És ràpida, gustosa, t'omple i et refresca a l'estiu. I com que jo ja tinc ganes que arribi aquesta època, tot i que actualment no s'està gens malament (sóc més de primavera i tardor), us ensenyo una de les meves amanides estrelles que tan sovint preparo.

Ingredients (per 4 persones):

- Un enciam del tipus que més us agradi (jo iceberg)

- Un pot d'olives negres sense os

- Un tomàquet gran ben madur tipus montserrat

- Un pebrot verd italià

- Dos ous durs

- Dos llaunes de t
onyina al natural

- Pebre

............................I per amanir-ho com cal: SALSA PESTO

- Un grapat de pinyons

- Un grapat de fulles d'alfàbrega

- 30 g de formatge parmesà ratllat

- 100 ml oli oliva

- Aigua (la que creieu convenient, al vostre gust)

Preparació:

1. Netejar ben net i tallar les fulles d'enciam, tallar les olives per la meitat, el tomàquet i el pebrot ben petitets i barrejar amb l'enciam.

2. Desrprés, posar-hi les dues llaunes de tonyina escorregudes i els ous durs ben trinxadets. Barrejar bé i moldre una mica de pebre negre per sobre.

3. A part, elaborarem la salsa pesto triturant t
ots els ingredients de cop. Jo ho poso tot més o menys a ull, per això l'heu d'anar tastant fins que estigui al vostre gust.

4. Disposar la font d'amanida a la taula i la salsa pesto a part, perquè cada comensal en posi tant com en vulgui

Que aprofitii!!



Calories per ració: 150 + la salsa pesto, però si esteu de règim la substituiu per una vinagreta convensional d'oli i vinagre.

Observacions: jo la salsa pesto la faig sense all perquè per mi és molt indigest, i sense sal, perquè considero que el parmesà ja és prou salat!!

2 comentarios:

  1. M'encanten les amanides! I si són tan completes com aquesta, encara més. Qui diu que fer plats sans és avorrit? :)

    ResponderEliminar
  2. ja ho pots ben dir ja, qui diu el contrari és que no ho ha intentat mai!! ;)

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!