Buscar este blog

lunes, 5 de febrero de 2018

Galetes de coco

Us agraden les galetes casolanes??

A mi m'encanten! L'altre dia vaig estar reflexionant sobre com la indústria alimentària ha "adulterat" tots els productes que menjàvem de petits, per fer-los més addictius, econòmics en cost i amb matèria prima més precària, no us sembla? 

Recordo perfectament el gust del pa bimbo quan era petita. Tenia gust a pa més natural. Res a veure amb el pa bimbo d'avui. I els galetes, hi havia menys varietat però eren més naturals. Ara trobem de tot, però tot és molt pobre nutricionalment. Per això si li vull donar galetes al meu fill, o vaig a una herboristeria on venguin galetes de qualitat, o les faig jo mateixa.

Aquesta recepta la vaig treure del bloc de la Carlota EatMeRaw. Té receptes molt sorprenents, i aquetes galetes em van enamorar per la facilitat i per com n'estan de bones i lleugeres. Preneu nota!!

Ingredients:

- 1 tassa de farina de coco
- 2 ous de lli o chia (remollar 2 cullerades de lli o chia amb 6 cullerades d'aigua)
- 1/4 tassa d'oli de coco
- 1/3 tassa de tahine (pasta de sèsam)
- 1/4 tassa de sucre de coco o panela
- 1/2 culleradeta de bicarbonat
- un pessic de sal del himalaya
- xocolata (opcional) : jo no en vaig posar perquè no en tenia

NOTA: jo tinc unes tasses mesurables per saber la relació, però 1 tassa equival, aproximadament, a 250 ml.


Preparació:

1. Barrejeu el lli amb l'aigua i ho deixeu actuar uns 10 minuts, fins que quedi una textura semblant al ou.

2. A un vas de batedora barrejarem la farina de coco, l'oli de coco, el sucre, el tahine, el bicarbonat i la sal. Finalment incorporem l'ou vegetal de lli i ho triturem tot fins que ens quedi una massa homogènia.

3. Agafem boletes de la massa i li donem forma de galeta rústica.

4. Ho coem al forn preescalfat a 180ºC durant uns 10 minuts o fins que veiem que les vores començen a daurar-se.

Deixem refredar i a disfrutar!

Són molt lleugeres, veureu que no atipen res, i molt sabroses.

Són ingredients molt especials però que trobarem a qualsevol herboristeria. Moooolt millor aquestes que les Maria. I si no em creieu... les feu!!

Bon profit!


10 comentarios:

  1. Hola Roser, sembla que avui es el dia del "coco".
    Unes galetetes la mar de bones.

    ResponderEliminar
  2. Para postres despues de la crema de calabaza sera genial.Muy buenas.
    Bona setmana

    ResponderEliminar
  3. Si que costa trobar bons productes, llegeixes les etiquetes i porta de tot, però artificial.
    Has fet unes galetes que han de tenir molt sabor de coco i per tant molt bones i sanes.
    Petons.

    ResponderEliminar
  4. M'agrada molt el sabor del coco i totalment d'acord amb la teva reflexió, fa por llegir les etiquetes de la majoria dels aliments actuals ;(, així que m'emporto aquesta recepta i provarem a veure què tal! Petonets!

    ResponderEliminar
  5. Roser , estas galletinas de coco tienen una pinta excelente . El pan de vino lo puedes hacer perfectamente sin masa madre , poniendo la levadura necesaria
    besinos

    ResponderEliminar
  6. Sóc una fan del coco!! El Gustavo no podria amb mi! jeje
    PD: Has mirat el repte que he penjat al meu blog?

    ResponderEliminar
  7. M'agraden moltíssim! I el coco també! Bones, bones!
    Petonets,
    Olga

    ResponderEliminar
  8. Me encantan las galletas caseras y el sabor a coco es uno de mis preferidos, así que imagina cuánto me gustaría tu propuesta.

    Y tienes razón, nada como lo casero, si realmente pensásemos lo que comemos no probaríamos nada...

    Petons!!

    ResponderEliminar
  9. Què bones!!Tinc una filla que se'n faria un tip...i jo no sóc de fer massa galetes... petons

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!