Buscar este blog

lunes, 27 de agosto de 2012

Crònica d'una Rocambolesca

Ja he tornat d'unes esperades, merescudes i aprofitades vacances. Plenes d'experiències, nous plats i noves emocions.

Avui doncs, no us presento cap plat, us presento una "experiència emocionalment dolça".

Us sona una gelateria de Girona anomenada ROCAMBOLESC??

El post d'avui és una crònica dedicada a aquest petit però curiós i original local d'un carrer de Girona. No em donaran cap comissió per fer-ne publicitat, simplement em vé de gust compartir la meva experiència amb tots vosaltres.

El Rocambolesc és un gelateria creada pel Jordi Roca, el germà petit del "Celler de Can Roca", prestigiós restaurant gironí amb tres estrelles Michelin.


El primer que em va sorprendre, quan vaig entrar dins de l'establiment, va ser la dimensió d'aquest, relativament petit, però acollidor i molt colorit!

Al mostrador, enlloc d'haver-hi les típiques terrines amb gelats, hi havia tot de bols plens de trossets de.....coses. Aquestes "coses" formaven part de la decoració de cada tipus de gelats.

Et donen l'opció d'escollir entre cornet o terrina, jo ho vaig provar de les dues maneres, i he de dir que la millor manera és amb terrina. Em va semblar la manera més fàcil de mesclar a la vegada el gelat amb el trossets de decoració.

Jo visc a Martorell, i vam anar expressament a Girona per tastar aquests gelats, i de les 6 varietats que venen, en vam tastar 4!!! Tot i que només vaig poder fer 3 fotos, la 4a ja no vaig ser-hi a temps, estavem massa emocionats per ficar-hi cullerada!

Pots trobar el sorbet de mandarina, que en aquest cas l'havien substituït pel sorbet d'albercoc i el sorbet de maduixa, dos gelats que no vam tenir la sort de tasta'ls però que pendents queden.

Els que vam tastar, saborejar i disfrutar van ser:
  • El gelat de xocolata: un gelat de textura suau i cremosa amb afegits de faba de cacao garrapinyada, xocolata, cookie de cacau i peta-xoco.


Si, fins i tot a mi, que no sóc massa fan de la xocolata, em va encantar....imagineu-vos!!
  • El gelat làctic: elaborat amb llet d'ovella, recuit de llet d'ovella i cotó de sucre, amb afegits de confitura de guaiaba, llet d'ovella caramel:litzada i cotó de sucre.


Tota una explosió pels 5 sentits. Al ser un cornet, la majoria d'afegits es trobaven al fons del cucurutxu, cosa que em va decebre una mica, ja que esperava poder barrejar tots els ingredients a la vegada. Però el gust d'ovella del gelat, i la cremositat, em van fer oblidar pràcticament aquest petit detall.
  • El gelat de poma al forn: és una recepta de la mare dels Roca, poma cuita al forn amb una mica de sucre i decorada amb galeta de mantega, poma caramel:litzada i poma fresca.

Un sabor desconegut dins un gelat, el sabor característic de la poma al forn.......temptador.
  • El gelat de vainilla: elaborat amb vainilla de Tahiti i sucre negre. Amb afegits de pa de pessic de xocolata sense farina (gens carregat i suau), salsa de xocolata i cruixent de caramel (el millor afegit pel meu gust).
No vaig tenir temps de fer-ne una foto, ens l'haviem cruspit abans de pensar amb la càmera. Només us puc dir que, pel meu gust, el millor gelat de tots va ser aquest últim, el de vainilla, i això que estavem tips, tips i tips.

Doncs fins aquí la meva crònica. Espero que el Rocambolesc tingui molt d'èxit i cada any vagin sortint nous sabors i noves experiències a tastar i compartir.

El proper dia.....nova recepta!

Bon profit!!

12 comentarios:

  1. Hola Roser! Benvinguda de nou! Quina bona experiència al Rocambolesc, veig. Jo també vaig trobar el local petit, però tan bufó que caldrà repetir aviat abans no arribi el fred! Petonets

    ResponderEliminar
  2. Ja tornem a ser-hi tots!!!! :D

    Sovint visito Girona i vaig anar-hi per a tastar la gelateria... però anàvem amb més gent i no vaig poder... Ja hem quedat d'anar-hi la setmana vinent... Em sembla que no sabré per on decidir-me... Però el de poma al forn i el de vainilla... pinten més que bé!

    Bentornada!!!

    ResponderEliminar
  3. Benvinguda de nou! Ja es comença a animar tot això, després d'aquest mes de calma! Quina pinta aquests gelats no? uau! Petons

    ResponderEliminar
  4. tinc unes ganes tremendes d'anar a tastar els gelats del rocambolesc, es veuen tan bons...

    ResponderEliminar
  5. Quins gelats tan originals i quines presentacions!!! El que porta cotó de sucre genial!!! SI algun cop vaig a girona queda anotat que hi tinc que passar per aquest lloc tan peculiar. Bona tornada de vacances petons!!

    ResponderEliminar
  6. Al Octubre, anem un cap de setmana a Girona i espero trobar obert...i que el meu estomac m'ho permeti!!!!
    Benvinguda de nou!!!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  7. quina geladeria mes moderna!! no me la perdo :D

    http://0001deasdeocio.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar
  8. Me has puesto los dientes largos, qué helados tan ricos. Espero que estés descansada después de tus vacaciones, yo he estado dos semanas y se me han pasado muy rápido, ahora a trabajar mucho que hace falta, jaja.. Un besazo guapi

    ResponderEliminar
  9. Roser ,me alegro que las vacaciones te llenasen de animo para tenerte otra vez aqui .
    Los helados tienen una pinta impresionante ,me imagino lo buenos que tenian que estar
    besinos guapa

    ResponderEliminar
  10. benvinguda, jo també acabo de tornar de les meves vacances.
    uns gelats super-deliciosos

    ResponderEliminar
  11. No me extraña que les hayas querido dedicar una entrada si es que es de lo más original en helados que he visto nunca y mira que por mi zona también tenemos variedad... no sabría cuál elegir, quizá el láctico con la nube de azúcar, qué cosas! jajaja

    besos

    ResponderEliminar
  12. Jo n'havia sentit algunes opinions, però eren de gent que viu d'opinar sobre menjar, i no ho acabava de tenir massa clar. Ho lloaven tant que feia mala espina.
    Et deixen triar els entrebancs o cada gelat va amb els seus i punt?

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!