Buscar este blog

lunes, 14 de mayo de 2018

Canelons de carxofes i bonítol

Sóc una fan incondicional de les carxofes! M'agraden de totes les maneres!!

Quan la Coia, la mare d'una amiga meva, em va dir que havia fet canelons de carxofes,  el meu cervell es va tornar boig. Canelons? Aquesta versió no l'havia vist mai abans i no vaig dubtar ni un moment en fer-los! 

I el millor de tot és que ho podeu fer tot l'any perquè es fan amb carxofes congelades!

Ingredients:

- 1 ceba
- 2 bosses de cors de carxofes congelades
- Conserva de bonítol en oli d'oliva en pot de vidre
- sal
- oli

- 10-15 plaques de lassanya o canelons

PER LA BEIXAMEL:

- 500 ml llet
- 40 g farina d'arròs
- 30 g mantega
- nou moscada
- sal

-Formatge ratllat (per gratinar)



Preparació:

1. Tallem la ceba a dauets ben petits i ho coem a una olla, amb una mica d'aigua i sal. Quan començen a canviar de color hi afegim les dues bosses de carxofes congelades. Tapem l'olla i deixem coure el conjunt molt lentament durant 1 hora.

2. Passat aquesta hora veurem que la carxofa s'haurà desfet i barrejat amb la ceba. Rectifiquem de sal i hi afegim el bonítol en conserva. Remenem bé tot el conjunt i reservem.


3. Per fer la salsa beixamel triturem tots els ingredients en un cassó (aquesta és la meva versió de beixamel exprés) i ho posem a coure al foc fins que començi a bullir. Un cop bull tanquem el foc i rectifiquem de sal i nou moscada.


4. Afegim 2 o 3 cullerades de la beixamel al farcit de carxofa perquè sigui més compacta.

5. A part, bullirem les plaques de canelons i els deixarem escòrrer sobre un drap de roba net.

6. Ja podem muntar el plat. Farcirem la pasta amb la massa de carxofa i ho disposarem a un plat apte per anar al forn. Els cobrirem amb la beixamel i hi tirarem formatge ratllat per sobre.


7. Ho gratinem al forn a 200ºC fins que la superfície estigui daurada i cruixent.

I ja els podem devorar!!

Boníssims Coia, de veritat que sembla mentida que sigui tan fàcils de fer!

Bon profit!


4 comentarios:

  1. Jo també soc molt fan de les carxofes, fetes en qualsevol recepta. I aquest canelons màgraden molt.
    Petons.

    ResponderEliminar
  2. Roser, a cas agraden moltissim, les carxofes.
    Aq. canelons, son fantàstics.

    ResponderEliminar
  3. Mare meva! Jo m'he fet fan incondicional de la teva recepta!
    Petonets i molt bona setmana,
    Olga

    ResponderEliminar
  4. Quina pinta!!! La combinació és brutal!

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!