Buscar este blog

lunes, 5 de mayo de 2014

Crònica d'una catalana a Granada....

Avui us parlaré de l'últim viatge gastronòmic recent que he fet......Granada! Terra del flamenc, de l'Alhambra (castell vermell), terra de muntanya, de platja i, com oblidar-ho, de pintxos i tapes! Les famoses tapes que et "regalen" amb la beguda que hagis demanat!! Un escàndol....

Avui us mostraré una sèrie de plats/tapes que vam poder degustar durant aquells 3 dies allà, tot i que he de reconèixer que mooolts plats no hi són, ens els vam cruspir abans de fer la foto! Si, el delicat salmorejo, el bacallà amb tomàquet, les croquetes de pernil, les mandonguilles de peix, la paella.....

Molts plats no els veureu, els haureu d'imaginar, però de mentres....


El principi, ja va ser fort, un entrepà de pernil i un altre d'hamburguesa, acompanyat d'una cervesa i un tinto de verano! mmmm....


El segon van ser les clàssiques migas amb sèmola, que no pa, però molt bones també. Al carrer Elvira, com en el cas anterior.


 Al paseo de los tristes, al costat del riu Darro, vam gaudir d'un plat d'albergínies amb mel de canya. Què bones!! Llàstima que ho fregeixen tot!


Doncs si, aquí vaig provar i descobrir els piononos, la ciutat on es diu que en són famosos, o això vaig llegir almenys!!


Al carrer del peix vam tastar algunes exquisitesens marines, com la tortilla de camarón o el cazón en adobo, que ens va coure al moment una peixatera, i t'ho podies menjar al carrer amb paperines! Què bo!


Al restaurant de la peixeteria anterior, el Cunini, podies entaular-te a sopar o fer unes tapes amb la beguda. Aqui vam demanar, a part, un plat de petxines en salsa verda per caure't la llàgrima!! tot una delícia que se'ns quedarà per sempre més grabat!


 Per rematar el sopar, què tal uns xurrus amb xocolata, de la plaça on he vist més xurreries del món!!! Uns xurros molt bons i una xocolata encara més exquisita. Si voleu saber la meva opinió, m'agraden més els d'aquí, els que tenen forma estrellada, a la meva parella li van agradar més aquests, però, contra gustos....


No podien faltar les centenars de botigues d'espècies i tés....hi havia de tot i més!  Puc sentir la olor des d'aquí!


El Babel, al carrer de l'Elvira, és un restaurant on fan cuina fusió, allà pots triar la tapa que vols probar i ens vam decidir per dos, el pop malvesiano: potes de pop amb tempura vermella i maionesa blava, moooolt bo!! i...


...els fideus thais! Com ens agrada la cuina tailandesa!!


L´últim dia, després de visitar l'Alhambra i abans d'agafar l'avió, ens vam acomiadar de Granada tastant 4 plats seguits de peix fregit!

Per acabar de rematar!!

Un bon lloc per visitar i fer ruta gastronòmica!!

Totalment recomenable i a disfrutar!!

Bon profit!

20 comentarios:

  1. La verdad es que te has hecho un buen puñado de kilómetros, pero merece la pena. Granada es un sitio en el que siempre descubres algo nuevo, yo he ido tres veces y creo que todavía me quedan cosas por ver. La comida es una pasada y veo que habéis catado muy bien las cosas ricas que tienen por allí. Un beso

    ResponderEliminar
  2. Granada és preciosa!! A tu com a mi...la gastronomia és vital! Recordo que vaig tornar amb 3 capses de piononos, je, je je...

    ResponderEliminar
  3. Madre mía, cuánta comida y eso que dices que faltan plato. Granada es una ciudad que me encantaría visitar. ME gusta la pinta de todos los platos, pero el pescaíto frito es lo que más me atrae, será porque habitualmente me reprimo mucho de comerlo, jeje
    BEsitos

    ResponderEliminar
  4. Roser ,veo que lo pasate muy bien y recorriste toda la gastronomia .
    Ya estuve varias veces en Granada y me gusta todo de ella
    besinos guapa

    ResponderEliminar
  5. Hola Roser, no conec Granada se que és preciosa, si conec la seva gastronomia que m'encanta i aquest assortiment de plats Ummmm, a quin millor.

    ResponderEliminar
  6. Jo quan hi vaig anar em vaig posar les botes, el menjar es molt bo, tapa rera tapa.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  7. He estat tres cops a Granada i realment és una gran ciutat, per fer-hi turisme i menjar molt bé.
    Jo també vaig descobrir allà els piononos... que bons!

    ResponderEliminar
  8. De bon matí m'has fet venir gana...! a Andalusia es menja molt bé! i cada beguda la seva tapa, tapa. petó

    ResponderEliminar

  9. Es veu que t`ho vas passar molt bé, no m’estranya amb aquest seguit de tapes a quina més bona i això de bon mati ja obre la gana Ummm
    Petons

    ResponderEliminar
  10. Un bon viatge gastronòmic, Roser!! Jo també vaig estar a Granada i recordo les tapes com a molt i molt bones!! Llàstima, com dius tu, que tot ho facin fregit. Petons! I ben tornada!

    ResponderEliminar
  11. un viaje gastronomico de los que me encantan a mi.Buena zona sin lugar a dudas¡
    Peto

    ResponderEliminar
  12. Me alegra que lo hayas pasado tan bien, Granada es un lugar precioso, ya veo que has aprovechado el tiempo, qué bueno todo, y los piononos!! Madre mía!!!

    Abrazos!!!

    ResponderEliminar
  13. Roser, us heu posat les botes!!! jajajajajaja, aquests tipus de viatges són un perill. Petonets

    ResponderEliminar
  14. Sempre va bé viatjar per conèixer altres plats, i la veritat és que allà es menja molt bé! Jo hi vaig anar ara fa molts anys, massa.... No em faria res fer aquesta ruta en la que t'ho has passat tan bé!
    Petons

    ResponderEliminar
  15. Umh.. como disfrutamos eh! jeje me encanta. Un besito!!

    Recetas de una gatita enamorada

    ResponderEliminar
  16. Mi querida amiga, que festin de plato granadinos todos ricos de verdad, los piononos son mi locura, tengo una caja en la nevera que me acaba de traer mi sobrino que ha estado unos dias en esa hermosa tierra, y esta noche me dare un buen festin jejeje. Mil besicos cielo

    ResponderEliminar
  17. Bueno amiga que buen viaje te diste por mi Andalucía. Que rico todo verdad...
    Me alegro que lo pasaras bien, besos.

    ResponderEliminar
  18. Ostres Roser, veig que no hi vas perdre el temps a Granada!!! És una ciutat molt bonica, de les més xules d'Andalusia.
    Ah, a mi també m'agraden més els xurros d'allà...
    Petonet!

    ResponderEliminar
  19. Oooohhh Granada, quina ciutat tan bonica!!! nosaltres hi vam anar ara fa un parell d'anys, per setmana santa, i ens va encantar. L'Alhambra espectacular, "l'ambientillu" genial i la temperatura perfecta. Hi tornarem segur!

    ResponderEliminar
  20. Vau aprofitar al màxim!! Jo hi tinc famillia per granada i cada cop que hi vaig em "foto" les botes jejejje petons

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!