Buscar este blog

lunes, 30 de octubre de 2017

Coca de carbassó

Coca? No m'agrada el títol. Jo li posaria bizcocho, però bizcocho no està ben dit en català. Biscuit? Còc? jeje No em sonen gens bé.

A veure, ajudeu-me, com li dirieu a un BIZCOCHO de carbassó?

Ingredients:

- 250 g de carbassó net i ratllat
- 3 ous
- 1 culleradeta de gingebre en pols
- una pisca de sal
- ralladura de llimona
- 100 g de panela o sucre morè
- 100 g d'oli d'oliva suau
- 100 g de farina de força
- 100 g de farina de fajol
- 1 cullerada de llevat químic


Preparació:

1. Preescalfem el forn a 200ºC.

2. Batem els ous juntament amb el gingebre, la sal i la llimona. Afegim l'oli i batem uns minuts més.

3. Seguidament hi afegim el sucre i les farines amb el llevat. Ho mesclem bé perquè quedin tots els ingredients ben incorporats i ho posem a un motlle rectangular que haurem pintat amb oli prèviament.

4. Coem la coca al forn preescalfat durant uns 30 minuts. Veureu que està cuit quan li claveu un ganivet al mig i aquest surti net.


Ja el podreu disfrutar! Jo no vaig poder esperar ni a que es refradés per provar-lo!

És una coca molt suau, sense gust a verdures, no us espanteu, és dolç.

Aquesta recepta la vaig treure del Canal Cocina, de la cuinera Amanda Laporte.

UN APUNT!! ara que és temps de carbassa, el podeu fer igual però fent servir carbassa enlloc de carbassó!!!! Seria un postre per la castanyada ben original!!

Bon profit!


3 comentarios:

  1. Es veritat, sempre acabem dien "bizcocho", al menys a Barcelona.
    El toc de gingebre em sembla genial, es veu molt sucòs.
    Petons.

    ResponderEliminar
  2. Roser,Si avui,totes dues fem "bizcocho".
    El meu amb llima,el teu amb gingebre,tots dos bonissims,jaja.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!