Buscar este blog

lunes, 11 de enero de 2016

Com fer ghee

Fa uns mesos em vaig apuntar a un curset de yoga per embarassades. És tot una experiència i aprenentatge, ja que moc músculs que no sabia ni que els tenia.

Sempre parlem d'alimentació i com tenir una vida més saludable, sobretot en aquesta etapa. Un dia vam parlar del ghee. És el greix que prové de la mantega i que fan servir a l'Índia per cuinar. 

El ghee és semblant a la mantega clarificada, que potser us sona més.

Els ingredients són (bé, és): 

MANTEGA DE BONA QUALITAT (ECOLÒGICA MILLOR)

El procediment és:

1. Posar la mantega a un cassó (al bany maria millor) fins que es desfaci. 

2. Quan la mantega es fon, apareix a la superfície una escuma blanca, que has d'anar traient amb l'ajuda d'una cullera de fusta (és el sèrum de la llet, que volem eliminar).

Aquest procés és el més llarg, pot durar uns 20-30 minuts, però hem de tenir paciència per poder eliminar tota l'escuma que surt a la superfície i quedar-nos només amb el líquid totalment groc.

3. Per acabar el procés, colem el ghee amb l'ajuda d'un colador i una gassa per eliminar totes les possibles restes.

4. Un cop el ghee s'hagi refredat, el tanquem amb un pot de vidre hermètic i ho poden deixar fora de la nevera el temps que volguem. Veureu que a l'hivern el ghee es solidifica més que a l'estiu.


El ghee es pot fer servir tant per posar sobre el pa com per cuinar.

Una mica d'informació nutricional sobre el ghee:

- És una gran font de vitamines A, D, E i K.
- No conté ni lactosa ni proteïnes de la llet
- Pot aguantar una calor de fins a 250ºC (mentre que l'oli arriba fins a 200ºC)
- El seu consum no augmenta el colesterol
- Molt bo per les digestions, la memòria, les articulacions...
- Es fa servir per les cremades, per problemes de visió...
- Com més vell és el ghee, més propietats té

En fi, que sembla que és bastant saludable!

Ah, i el sabor és bonissim! És una barreja entre mantega i fruits secs. 

Feu la recepta i ja em direu si us agrada....

Bon profit!

9 comentarios:

  1. Hola Roser, sempre va bé aprendre noves opcions d'alimentació saludable.
    Em guardo la teva recepta i et diré si m'ha agradat.
    Petonets.

    ResponderEliminar
  2. Moltes felicitats Roser, acabo de llegir-lo ara, pel teu aniversari i pel Martí, i tant que t'ha canviat la vida, tornaràs a la teva infantessa recordant cançons i jocs.
    He sentit parlar del ghee, encara no l'he tastat, no sembla gaire complicat de fer.
    Petons.

    ResponderEliminar
  3. Interesante Roser, tomo nota.
    petons

    ResponderEliminar
  4. Ah! Que curiós! Doncs en prenc nota ara mateix! Ves a saber si un dia d'aquests m'hi poso. Petons!

    ResponderEliminar
  5. Moltes gràcies per tota la informació! Una bona classe! Ho desconeixia....
    Petons,
    Olga

    ResponderEliminar
  6. Ve a ser una mantega clarificada? Desconeixia el ghee, gràcies! petó

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. És semblant però no exactament el mateix!

      Eliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!