Buscar este blog

lunes, 24 de noviembre de 2014

Panets integrals "xupats"

Amb el pa tinc un dilema!! 

Em costa molt fer pa, pel temps que es requereix, perquè s'ha d'embrutar tota la cuina....Però m'encanta fer pa, per la olor que desprèn, per les reaccions químiques que s'hi produeixen, pel gust que té.....

Buscant receptes de panets fàcils de fer, em vaig topar amb el bloc de EL GATO GOLOSO, i vaig trobar una recepta de panets que m'ha agradat molt. Jo, és clar, hi vaig posar el meu toc de gràcia.

Un apunt: les mesures són amb tasses.

Ingredients (per 8 panets):

- 1 tassa i 1/4 de llet tèbia
- 1 sobre de llevat instantani (tipus Royal)
- 3 culleradetes de sucre
- 1/3 tassa d'oli d'oliva
- 1 ou
- 3 i 1/4 tassa de farina d'espelta integral INT-SALIM
- 1 culleradeta de sal
- 1 cullerada de llavors (lli, carbassa, girasol)

 

Preparació:

1. Dins un bol afegim la llet, el llevat, el sucre i l'ou. Remenem i hi afegim la farina, les llavors, l'oli i la sal. A partir d'ara amassem amb la màquina d'amassar durant uns 5 minuts, o amb la mà, el doble de temps. Ens quedarà una massa homogènea, de color grisàcia (a causa de la farina integral) i enganxifosa.

2. Deixem reposar la massa uns 10 minuts com a mínim. Mentre s'escalfa el forn a 220ºC.

3. Un cop passat aquest temps, cobrim la safata de forn amb paper sulfuritzat i afegim, amb l'ajuda d'una cullera gran (de les de servir), porcions de la massa, separades les unes de les altres.

4. Ho introduïm al forn i ho coem a 220º durant uns 15 minuts aproximadament. Fins que canviin de color i sonin buits al golpejar-los per sota.

Els deixem refredar i ja els podem degustar, per esmorzar, acompanyat d'una hamburguesa vegetal com la de la foto (que properament publicaré)..... o sols, amb oli i sal!! 


Un bon pa i fàcil de fer!

Bon profit!

11 comentarios:

  1. A mi també em costa una mica ficar-me a fer pa... però la veritat és que és molt agraït un cop el tens al forn, oi? per l'oloreta i la delícia de menjar-ne del bo ;). Aquests fan molt bona pinta, són integrals com a mi m'agrada i el nom és mooolt original!! un petó!

    ResponderEliminar
  2. Sóc molt mandrosa, per fer pa i això que m'encanta.
    Agafo la recepta d'aquests panets, ummm

    ResponderEliminar
  3. A mi m'encanta fer pa, i aquests panets tenen una pinta... els provaré!

    ResponderEliminar
  4. Roser , me encanta el pan casero y estos bollinos me parecen fantasticos , con cualquier cosa que les pongas dentro estaran deliciosos
    besinos guapa

    ResponderEliminar
  5. Siempre es mejor el pan casero que el comprado,asi que buenos estos tuyos integrales y con buena harina
    Peto

    ResponderEliminar
  6. A mi també m'agrada molt fer-ne sempre que puc, tot i que no sempre em queden bé... i mira que com dius, és genial veure com evoluciona i tots els aromes que es desprenen!

    Aquests que ens portes tenen molt bona pinta, ja me'n menjaria per sopar!! :P

    Un petonet guapa!

    ResponderEliminar
  7. Hacer pan da muchas satisfacciones, sobre todo cuando después puedes comerte un pedazo de bocata como este

    Abrazos

    ResponderEliminar
  8. una recepta fantàstica, amb el llevat royal molt més fàcil de fer. I amb el puntet de sucre, les llavors, l'oli... ha de ser un pa molt gustós.

    ResponderEliminar
  9. Fan molt bona pinta, i si a sobre dius que són fàcils de fer, s'han de fer!

    Petons!

    ResponderEliminar
  10. Doncs mira, ben bons! Ja has trobat la fórmula d'un bon nou pa!! ha ha ha. Petons

    ResponderEliminar
  11. Uns panets ben bons per fer un bon esmorzar.

    ResponderEliminar

GRACIES PEL TEU COMENTARI!!